Struny dětem v Minoru | Struny dětem
Menu
250318:00 

ZÁ-TO-PEK! - pro nemoc zrušeno

Divadlo
25. března 2022
18:00  - 20:00 120 min.
Velký sál
7-9 let, 10+
Je nám to moc líto, ale na poslední chvíli musíme z vážných zdravotních důvodů zrušit páteční představení ZÁ-TO-PEK! Platby za zakoupené vstupenky vám budou automaticky vráceny zpět na účet. V případě, že jste zakoupili vstupenky v pokladně Minoru, můžete je vrátit přímo v divadle. Děkujeme za pochopení. Třicet tisíc diváků křičelo „ZÁ-TO-PEK!“, když v roce 1952 vbíhal jako první v maratonském běhu na stadion v Helsinkách. Běhat umí všichni a všude na celém světě, ale on jediný dokázal běžet tak, že vyhrál v běhu na dlouhé tratě třikrát na jedné olympiádě: 5 km, 10 km, maraton... Nikdo předtím ani potom, co svět světem stojí, to nedokázal. A je docela možné, že už to nikdo nedokáže. Jak moc je to zajímavé? Jak moc je zajímavý ten člověk? A jak moc je zajímavá doba, ve které žil? Osobnost jedinečného sportovce i dobu, ve které Emil Zátopek a jeho žena Dana, rovněž výborná atletka, žili, představuje divákům scenárista a režisér Jan Jirků. Jan Jirků se v Minoru dlouhodobě věnuje historickým tématům (například inscenace Hon na Jednorožce, Lipany nebo Bratři naděje), které rodinnému publiku podává prostřednictvím strhujícího vykreslení životního příběhu hrdiny. O výtvarnou složku představení se postaral scénograf Jakub Kopecký (inscenace Robin Hood, Sněhová královna, Bratři naděje), opět nechybí živá kapela, pro niž složil hudbu muzikant Jiří Hradil. Scénář a režie: Jan Jirků; dramaturgie: Iva Kopecká; hudba: Jiří Hradil; scéna, loutky (vytvořené pomocí 3D tisku) a masky: Jakub Kopecký; kostýmy: Andrea Králová; fotografie: Zbyněk Hrbata Hrají: Johana Schmidtmajerová, Ondřej Nosálek, Václav Jelínek, Bořek Joura, Karel Kratochvíl, Gustav Hašek Kapela: Dalibor Mucha, Lubomír Nohavica, Martin Švec, Tomáš Vychytil Cena Thálie 2020 v kategorii loutkové divadlo pro Ondřeje Nosálka. Nominace na Cenu Thálie 2020 v kategorii loutkové divadlo pro Johanu Schmidtmajerovou. Nominace na Ceny Divadelních novin za sezónu 2019/2020 za režii a Cena Assitej za rok 2020 pro Jana Jirků. Jan Jirků vystudoval režii a dramaturgii na DAMU (Katedra alternativního a loutkového divadla). Spolupracuje s divadly po celé České republice a vytvořil přes 40 činoherních i loutkových inscenací. U řady inscenací je autorem textů či dramatizací. Kromě divadla se věnuje také televizní tvorbě. Působil jako herecký režisér seriálu Comeback, je autorem formátu, režisérem a scenáristou zábavně vzdělávacího televizního pořadu pro děti TvMiniUni a filmu TvMiniUni a zloděj otázek (2019). S Minorem ho pojí dlouhodobá spolupráce: v letech 2002–2004 byl jeho uměleckým šéfem, do roku 2007 patřil k jeho kmenovým režisérům. Pro Minor vytvořil kritikou oceňované i divácky úspěšné inscenace – vedle Honu na Jednorožce (2009) či Lipan (2016) například Kabaret tlukot a bubnování (2002), Vánoce aneb Příběh o narození (2002), O Malence (2004) a Bruncvík a lev (2006). Pro herectví Ondřeje Nosálka je charakteristické maximální nasazení a soustředěnost. Po strhujícím výkonu v roli Jana Tlamky v inscenaci Lipany (režie Jan Jirků) či v titulní roli v Pinokiovi (režie Jiří Jelínek) z repertoáru divadla Minor předvádí Ondřej Nosálek v Zá-top-ko-vi další ze svých komplexních hereckých výkonů kombinujících (loutko)herectví a prvky fyzického divadla.
260310:00

TISÍCROČNÁ VČELA

Workshop pro děti
26. března 2022
10:00 - 10:45 45 min.
Bar Loutka
4-6 let
Hudební workshop s lektory La školy: Petra Strá a Tomáš Fingerland Narodila se Tisícročná včela. Zpráva o jejím narození oblétla celý svět. Tisícročná včela nebydlí v úlu jako většina včel, ale v zemi, v černé komůrce – v černé hlíně, lá-lá. Na začátku je jeden dlouhý, rovný, černý tón… Autorský repertoár Tisícročná včela vychází z metodiky Rainbow, jež je vhodná k výuce od nejranějšího věku. Cílovou naukou je durová stupnice Duha tuha. Mluvit netřeba, lepší je začít hrát a zpívat… Workshop je určen pro děti bez doprovodu rodičů. Petra Strá a Tomáš Fingerland jsou skladatelé, hudební designéři a učitelé se zaměřením na výuku od nejranějšího věku (0+). Společně jsou autory jednostrunné kytary Gingo. Jejich koncept La školy je založen na perfektně připravené improvizaci a vede děti k autorské hudební práci. Pracují s vlastními texty písní, říkadel a rytmických souzvuků. Děti díky jejich metodice získávají odvahu samy přicházet s vlastními nápady a zahrát si na cokoliv kolem sebe. Přirozeně tak objevují své vlastní hudební umění: zahrají si na nástroj, složí improvizovanou hudbu nebo text a stanou se součástí hudebního příběhu. Metodika stojí a padá s osobností učitele. Vyučující jsou tedy vynikajícími hudebníky, kteří musí mít schopnost zprostředkovat emoci, obraz, příběh. Pedagogika je inspirována Montessori, Komenským, Steinerem, Orffem, Stoljarským, divadlem, filmem, cirkusem, pantomimou, poezií. A pak též samotnými dětmi, které se na výuce sejdou. Učitelé musí být připraveni na všechny. Z každého vytáhnou tu jeho vlastní strunu, pevně ji chytí, napnou a ona začne hrát… V každé třídě je uložen osobitý akord a děti si uvědomí, že mají v sobě ukrytý svůj zvuk a přestanou se ho bát. Objeví se zázrak, který vás dojme. www.lavvuinstruments.com www.laskola.cz
260311:30

TISÍCROČNÁ VČELA

Workshop pro děti
26. března 2022
11:30 - 12:15 45 min.
Bar Loutka
4-6 let

Hudební workshop s lektory La školy: Petra Strá a Tomáš Fingerland

Narodila se Tisícročná včela. Zpráva o jejím narození oblétla celý svět. Tisícročná včela nebydlí v úlu jako většina včel, ale v zemi, v černé komůrce – v černé hlíně, lá-lá. Na začátku je jeden dlouhý, rovný, černý tón… Autorský repertoár Tisícročná včela vychází z metodiky Rainbow, jež je vhodná k výuce od nejranějšího věku. Cílovou naukou je durová stupnice Duha tuha. Mluvit netřeba, lepší je začít hrát a zpívat… 

Workshop je určen pro děti bez doprovodu rodičů.

Petra Strá a Tomáš Fingerland jsou skladatelé, hudební designéři a učitelé se zaměřením na výuku od nejranějšího věku (0+). Společně jsou autory jednostrunné kytary Gingo. Jejich koncept La školy je založen na perfektně připravené improvizaci a vede děti k autorské hudební práci. Pracují s vlastními texty písní, říkadel a rytmických souzvuků. Děti díky jejich metodice získávají odvahu samy přicházet s vlastními nápady a zahrát si na cokoliv kolem sebe. Přirozeně tak objevují své vlastní hudební umění: zahrají si na nástroj, složí improvizovanou hudbu nebo text a stanou se součástí hudebního příběhu.

Metodika stojí a padá s osobností učitele. Vyučující jsou tedy vynikajícími hudebníky, kteří musí mít schopnost zprostředkovat emoci, obraz, příběh. Pedagogika je inspirována Montessori, Komenským, Steinerem, Orffem, Stoljarským, divadlem, filmem, cirkusem, pantomimou, poezií. A pak též samotnými dětmi, které se na výuce sejdou. Učitelé musí být připraveni na všechny. Z každého vytáhnou tu jeho vlastní strunu, pevně ji chytí, napnou a ona začne hrát… V každé třídě je uložen osobitý akord a děti si uvědomí, že mají v sobě ukrytý svůj zvuk a přestanou se ho bát. Objeví se zázrak, který vás dojme.

www.lavvuinstruments.com
www.laskola.cz

260310:30

SEN O BOŽENĚ

Divadlo
26. března 2022
10:30 - 11:30 60 min.
Malá scéna
7-9 let, 10+
Tanečně-divadelní představení Jany Drdácké Sen o Boženě anebo pohybová obrazárna ženského života a duše se inspiruje ochotnickou herečkou a zpěvačkou Boženou Drdáckou, na niž vzpomíná její vnučka, tanečnice Jana Drdácká. Jednotlivé životní etapy babičky Boženy přibližují určitý prožitek, zkušenost, emoci života ženy od bezstarostné radosti v dětství přes lásku, naději, bolest a ztrátu po pokoru a usmíření. Tanečně-divadelní projekt postavený na flamenkových základech a inspirovaný moravským folklorem obohacují videoprojekce, mluvené slovo i živý hudební doprovod. To vše s pomocí tanečníka Michala Heribana expanduje k výrazovému a současnému tanci a citlivě propojuje autorská hudba Beaty Hlavenkové. „Byla jednou jedna žena, Božena, napůl bůh a napůl žena… Moje babička žila více než sto let. Narodila se za kteréhosi císaře a po mnoha válkách a diktaturách zemřela za jakéhosi prezidenta. Věřila v duši, lásku a život zde i život po životě. Pohřbila dceru ve věku děvčátka a k lásce k životu a umění vychovala mne, svou vnučku.“ Jana Drdácká Námět, scénář, choreografie a tanec: Jana Drdácká; choreografie a tanec: Michal Heriban; režie a světla: Alena Pešková; hudba: Beata Hlavenková; scéna: Richard Pešek; videoprojekce: Vojtěch Kopecký; kytara a zpěv: Stanislav Kohútek, zpěv: Silva Morasten; perkuse: Matěj Konečný Jana Drdácká je tanečnice, choreografka a lektorka flamenka, kterému se věnuje již přes 20 let a je považována za jeho průkopnici v Čechách. Od roku 2001 jej vyučuje ve své taneční škole v Praze. Kromě pedagogické činnosti se věnuje dramaturgii a choreografii autorských tanečně-hudebních projektů, v letech 2004–2015 vznikly Color Flamenco, Tierra de Flamenco, Arena y Sal, Teď, Flamenco Element a hosté. Pro divadelní hru Pláňka v Divadle na Prádle vytvořila choreografi, s operní pěvkyní Editou Adlerovou připravila představení Carmen a flamenco a jako host španělských umělců tančila v představeních Latido Flamenco a Alma Flamenca sevillského tanečníka Juana Polvilla, se kterým absolvovala evropské turné. Zatančila si též v představení 3 Mil Kilómetros se sevillským kytaristou El Pulgou. S kytaristou Morenitem de Triana připravila pro Národní divadlo v Brně v roce 2010 půlhodinové intermezzo Flamenco Element jako předehru k baletu Carmen. Ve spolupráci s tanečnicí indického kathaku Anežkou Hessovou vznikl ojedinělý hudebně-taneční dialog flamenka a kathaku Ana&Sara/Vypravěčka (2014–2017), společně Edou Zubákem adaptovala v roce 2019 Lorkovo dílo Krvavá svatba v tanečně-činoherní představení. S Edou též dvakrát hostovala v pořadu ČT StarDance. Michal Heriban je tanečník, choreograf a výtvarník působící v Praze, Mnichově a Bratislavě. Od roku 2015 spolupracuje s německým choreografem Michou Puruckerem, v Praze byl dlouhodobě kmenovým členem Lenka Vágnerová & Company, hostuje v představeních Losers Cirque Company, v divadle Minor, Národním divadle či souboru fyzického divadla Burki&com. Můžete ho vidět též na Letních Shakespearovských slavnostech a vytvořil choreografie pro Městské divadlo Kladno, divadlo NUDE, DPM divadlo, Lenku Vágnerovou & Company a Contemporary Theatre. Zároveň tvoří i vlastní taneční představení a vytvořil i několik scénografií. V roce 2020 zorganizoval výstavu svých maleb s názvem „Quarantine paintings“ na bratislavském hradě a stejného roku získal nominaci na Cenu Thálie za hlavní roli v představení Panoptikum.
260310:30

Pišlické příběhy

Koncert
26. března 2022
10:30 - 11:30 60 minut
Velký sál
Bez omezení
Autorský projekt Beaty Hlavenkové podle knihy Filipa Rychlebského. Čte Ivan Trojan, zpívají a hrají Gabriela Vermelho, Beata Hlavenková, Milan Cais a Petr Ostrouchov Návraty scénické adaptace pišlických dobrodružství na Struny dětem se staly tradicí, kterou (zatím) nehodláme porušit! Parta pišliků a její akce „pračka“ či „prdlefuc“ skvěle zrcadlí dětskou představivost a zálibu ve vytváření pro ně tak důležitého mikrosvěta. Nechte se akčními pišliky opět či konečně strhnout a prožijte s nimi skvělá dobrodružství, která se stala i nestala – v tom světě, kde se „jako dějí“ prapodivné věci… Četba: Ivan Trojan; klávesy a zpěv: Beata Hlavenková; banjo a zpěv: Petr Ostrouchov; perkuse a zpěv: Milan Cais; ukulele a zpěv: Gabriela Vermelho; kontrabas: Tomáš Liška; bicí: Jiří Slavíček; harfa: Hedvika Mousa Bacha; animace: Zdeňka Morávková „Tak tuhle knížku mám fakt rád. Je to taková jakoby pišlická kronika – vypráví, jak nás tatínek dal Jáchymovi, jak ten nás potom pojmenoval a různě ozdobil. Píše se v ní, jak jsme se s Líkasem vyprali v pračce, jak jsme si udělali vrtulník z hodin a jak jsme se saunovali v troubě. Jéje, my jsme už prožili věcí! A co teprve, když jsme ve formuli ujížděli před Prdlefucem!“ Váš pišlik Jalda J Beata Hlavenková, skladatelka, zpěvačka, pianistka a aranžérka je jednou z nejvýraznějších muzikantek s nezaměnitelným nadžánrovým autorským rukopisem. Držitelka již dovu cen Anděl vystudovala skladbu na Janáčkově konzervatoři v Ostravě a Master of Music na University of Massachusetts v oboru kompozice, jazzová kompozice a aranžování. Má na kontě šest sólových alb, nejnovější Žijutě vyšlo na podzim 2021. Je autorkou filmové hudby k filmu Dukla 61 nebo nejnověji ke snímku Zátopek. Spolupracovala s řadou tuzemských i zahraničních muzikantů, nejdéle pak s Lenkou Dusilovou, se kterou vytvořila projekty Eternal Seekers a Baromantika. Skládá hudbu pro divadlo a věnuje se také tvorbě pro děti – vedle adaptace Pišlických příběhů je to například hudba ke knize Ó, ó, ó, vajíčko. Spolupracuje také s Loutkami v nemocnici nebo loutkovou scénou Bajka v Českém Těšíně. Učí na NYU a věnuje se též hudebnímu mentoringu. Petr Ostrouchov je hudební skladatel, hudebník a producent, autor hudby k filmům, jako jsou Želary, Občanský průkaz, Klauni nebo filmová trilogie Zahradnictví (dosud získal sedm nominací na cenu Český lev), a někdejší člen skupiny Sto zvířat. V roce 2007 založil vydavatelství Animal Music zaměřené na jazzovou a alternativní hudbu, které dosud vydalo přes 100 alb, jež postupně získala již 18 cen Anděl. Hudebně produkoval nahrávky předních hudebních osobností a výrazných skupin, například Vladimíra Mišíka (album Jednou tě potkám, oceněné Andělem v šesti kategoriích, či CD Noční obraz ze září 2021), Ivy Bittové, Lenky Dusilové (album Řeka), Dagmar Voňkové nebo kapely Korben Dallas. Pracuje též jako advokát se zaměřením na autorské právo ve filmovém a hudebním průmyslu a přednáší na FAMU a HAMU. Ivan Trojan se stal vůdčí hereckou osobností Dejvického divadla. Patří k nejlepším a nejvytíženějším českým hercům současnosti (nejen divadelním a filmovým, ale také televizním a rozhlasovým), jehož civilní projev s nádechem jemné komiky je tak věrohodný, že se divák s jeho postavou dokáže snadno ztotožnit. Z dlouhé řady filmů jmenujme například Želary, Díra u Hanušovic, Samotáři, Jedna ruka netleská, Příběhy obyčejného šílenství, Karamazovi, Mazaný Filip, Hořící keř či Anděl páně 1 a 2. K nezapomenutelným divadelním rolím patří hlavní postavy ve hrách Teremin, Oblomov, Revizor či Černá díra. Milan Cais, hudebník a vizuální umělec, absolvoval AVU (1999) a v současné době pracuje v oborech socha, kresba, instalace, scénografie, performance a video. Účastnil se řady společných výstav u nás i ve světě a jeho práce jsou zastoupeny v několika sbírkách. Od roku 1988 dodnes působí ve skupině Tata Bojs jako skladatel, zpěvák, bubeník, textař, výtvarník a producent. Natočil s ní zatím deset řadových alb, za které skupina postupně obdržela desetkrát výroční cenu Anděl a řadu dalších ocenění. Tvoří hudbu i k divadelním představením, filmu, občas i do reklamy. Žije a pracuje v Praze. Houslistka, violistka, hráčka na kvinton, zpěvačka, skladatelka, herečka a hudební experimentátorka v jedné osobě Gabriela Vermelho se pohybuje na rozhraní mnoha hudebních stylů. Housle vystudovala na Ostravské univerzitě ve třídě proslulého profesora Zděňka Goly. Vystupuje sólově i s předními umělci současné hudební generace a věnuje se interpretaci soudobé hudby. Je primáriem smyčcového kvarteta Gadrew Way, v roce 2013 založila hudební skupinu GaRe. Zároveň je zpěvačkou hudebního seskupení Escualo Quintet, které se věnuje především hudebnímu stylu tango argentino. Skládá scénickou a taneční hudbu, hudbu k celovečerním baletním představením a k dokumentárním filmům. V roce 2005 získala divadelní Cenu Alfreda Radoka. V roce 2020 vydala CD s baletní hudbou, kterou složila k představení Krvavá svatba, jež mělo obnovenou premiéru v Moravském divadle Olomouc. V lednu 2021 vyšlo debutové CD kvarteta Gadrew Way, na kterém Gabriela zpívá a hraje, mj. také své vlastní kompozice. Její autorské sólové album Gabriela Vermelho – Pod povrchem je před dokončením. Tomáš Liška studoval kontrabas na Konzervatoři a VOŠ Jaroslava Ježka v Praze a dále magisterské studium na prestižní berlínské univerzitě Jazz Institut Berlin pod vedením renomovaných amerických hráčů a pedagogů Grega Cohena a Johna Hollenbecka. Vystupuje po celém světě. Liškovo debutové sólové album Invisible World (2009, Animal Music) obdrželo cenu Tais Awards 2009 a stejně jako následující alba (Milokraj, Bercheros Odyssey, Fragile Bliss a Invisible Faces) nominaci na cenu Anděl. V současné době dělí svůj čas především mezi svůj autorský kvartet Invisible World a skupinu Robert Křesťan & Druhá tráva, ve které působí jako basista. Za album Hope (2020, Invisible Records) získal cenu Anděl za nejlepší jazzové album roku. Jiří Slavíček vystudoval Janáčkovu konzervatoř v Ostravě, v roce 1992 začal působit v Praze ve skupině The Four, s níž také zvítězil v soutěži Mezinárodního jazzového festivalu v Karlových Varech. Od té doby působil v různých uskupeních, s nimiž realizoval i řadu nahrávek. Spolupracoval s celou plejádou skvělých českých i zahraničních muzikantů, mj. s Robertem Balzarem a jeho triem, Davidem Dorůžkou, Ondřejem Rumlem, Yvonne Sanchez, Matejem Benkem, Danem Bártou a jeho Illustratosphere, Kubou Stankiewiczem, Craigem Handym nebo Artem Farmerem. Slavíček působí též jako pedagog na pražské HAMU – vyučuje bicí nástroje na jazzovém oddělení. Hedvika Mousa Bacha absolvovala Gymnázium Jana Nerudy ve třídě Hany Müllerové a Pražskou konzervatoř a HAMU ve třídě doc. Jany Bouškové. Zúčastnila se též řady mistrovských kurzů světoznámých harfistek (Isabelle Perrin, Maria Christina Cleary či Isabelle Moretti) a stáže na lausannské Haute École de Musique u Chantal Mathieu. Věnuje se komorní i sólové dráze a koncertuje po celé Evropě. S houslistkou Monikou Urbanovou tvoří od roku 2010 duo Beautiful Strings. Společně vydaly dvě alba: Beau Soir (2014, skladby francouzských mistrů impresionismu a romantismu) a Beautiful Strings (2020, s autory převážně 20. století). Zároveň je vyhledávanou interpretkou soudobé hudby a řadu skladeb současných skladatelů, například Martina Smolky či Tomáše Svobody, uvedla v premiéře. V roce 2016 založila jediný světový rodinný harfový soubor Prah-a-harP kvartet, se kterým v roce 2019 vydala i CD. Nedílnou součástí jejích aktivit je i orchestrální a pedagogická činnost. V současně době působí na Mezinárodní konzervatoři v Praze a na ZUŠ Music Art. Zdeňka Morávková je výtvarnice, ilustrátorka a pedagožka v Montessori škole. Je autorkou vizuálu představení Pišlické příběhy. Podílí se na vedení česko-německého festivalu hudby, literatury a umění V centru/Im Zentrum, který putuje každoročně po zajímavých místech Jesenicka. Ve své autorské tvorbě reflektuje přírodní elementy a každodenní život na venkově.
260312:30

Pišlické příběhy

Koncert
26. března 2022
12:30 - 13:30 60 minut
Velký sál
Bez omezení

Autorský projekt Beaty Hlavenkové podle knihy Filipa Rychlebského. Čte Ivan Trojan, zpívají a hrají Gabriela Vermelho, Beata Hlavenková, Milan Cais a Petr Ostrouchov

Návraty scénické adaptace pišlických dobrodružství na Struny dětem se staly tradicí, kterou (zatím) nehodláme porušit! Parta pišliků a její akce „pračka“ či „prdlefuc“ skvěle zrcadlí dětskou představivost a zálibu ve vytváření pro ně tak důležitého mikrosvěta. Nechte se akčními pišliky opět či konečně strhnout a prožijte s nimi skvělá dobrodružství, která se stala i nestala – v tom světě, kde se „jako dějí“ prapodivné věci…

Četba: Ivan Trojan; klávesy a zpěv: Beata Hlavenková; banjo a zpěv: Petr Ostrouchov; perkuse a zpěv: Milan Cais; ukulele a zpěv: Gabriela Vermelho; kontrabas: Tomáš Liška; bicí: Jiří Slavíček; harfa: Hedvika Mousa Bacha; animace: Zdeňka Morávková

 

„Tak tuhle knížku mám fakt rád. Je to taková jakoby pišlická kronika – vypráví, jak nás tatínek dal Jáchymovi, jak ten nás potom pojmenoval a různě ozdobil. Píše se v ní, jak jsme se s Líkasem vyprali v pračce, jak jsme si udělali vrtulník z hodin a jak jsme se saunovali v troubě. Jéje, my jsme už prožili věcí! A co teprve, když jsme ve formuli ujížděli před Prdlefucem!“ Váš pišlik Jalda J

Beata Hlavenková, skladatelka, zpěvačka, pianistka a aranžérka je jednou z nejvýraznějších muzikantek s nezaměnitelným nadžánrovým autorským rukopisem. Držitelka již dovu cen Anděl vystudovala skladbu na Janáčkově konzervatoři v Ostravě a Master of Music na University of Massachusetts v oboru kompozice, jazzová kompozice a aranžování. Má na kontě šest sólových alb, nejnovější Žijutě vyšlo na podzim 2021. Je autorkou filmové hudby k filmu Dukla 61 nebo nejnověji ke snímku Zátopek. Spolupracovala s řadou tuzemských i zahraničních muzikantů, nejdéle pak s Lenkou Dusilovou, se kterou vytvořila projekty Eternal Seekers a Baromantika. Skládá hudbu pro divadlo a věnuje se také tvorbě pro děti – vedle adaptace Pišlických příběhů je to například hudba ke knize Ó, ó, ó, vajíčko. Spolupracuje také s Loutkami v nemocnici nebo loutkovou scénou Bajka v Českém Těšíně. Učí na NYU a věnuje se též hudebnímu mentoringu. 

Petr Ostrouchov je hudební skladatel, hudebník a producent, autor hudby k filmům, jako jsou Želary, Občanský průkaz, Klauni nebo filmová trilogie Zahradnictví (dosud získal sedm nominací na cenu Český lev), a někdejší člen skupiny Sto zvířat. V roce 2007 založil vydavatelství Animal Music zaměřené na jazzovou a alternativní hudbu, které dosud vydalo přes 100 alb, jež postupně získala již 18 cen Anděl. Hudebně produkoval nahrávky předních hudebních osobností a výrazných skupin, například Vladimíra Mišíka (album Jednou tě potkám, oceněné Andělem v  šesti kategoriích, či CD Noční obraz ze září 2021), Ivy Bittové, Lenky Dusilové (album Řeka), Dagmar Voňkové nebo kapely Korben Dallas. Pracuje též jako advokát se zaměřením na autorské právo ve filmovém a hudebním průmyslu a přednáší na FAMU a HAMU.

Ivan Trojan se stal vůdčí hereckou osobností Dejvického divadla. Patří k nejlepším a nejvytíženějším českým hercům současnosti (nejen divadelním a filmovým, ale také televizním a rozhlasovým), jehož civilní projev s nádechem jemné komiky je tak věrohodný, že se divák s jeho postavou dokáže snadno ztotožnit. Z dlouhé řady filmů jmenujme například Želary, Díra u Hanušovic, Samotáři, Jedna ruka netleská, Příběhy obyčejného šílenství, Karamazovi, Mazaný Filip, Hořící keř či Anděl páně 1 a 2. K nezapomenutelným divadelním rolím patří hlavní postavy ve hrách Teremin, Oblomov, Revizor či Černá díra.

Milan Cais, hudebník a vizuální umělec, absolvoval AVU (1999) a v současné době pracuje v oborech socha, kresba, instalace, scénografie, performance a video. Účastnil se řady společných výstav u nás i ve světě a jeho práce jsou zastoupeny v několika sbírkách. Od roku 1988 dodnes působí ve skupině Tata Bojs jako skladatel, zpěvák, bubeník, textař, výtvarník a producent. Natočil s ní zatím deset řadových alb, za které skupina postupně obdržela desetkrát výroční cenu Anděl a řadu dalších ocenění. Tvoří hudbu i k divadelním představením, filmu, občas i do reklamy. Žije a pracuje v Praze.

 

Houslistka, violistka, hráčka na kvinton, zpěvačka, skladatelka, herečka a hudební experimentátorka v jedné osobě Gabriela Vermelho se pohybuje na rozhraní mnoha hudebních stylů. Housle vystudovala na Ostravské univerzitě ve třídě proslulého profesora Zděňka Goly. Vystupuje sólově i s předními umělci současné hudební generace a věnuje se interpretaci soudobé hudby. Je primáriem smyčcového kvarteta Gadrew Way, v roce 2013 založila hudební skupinu GaRe. Zároveň je zpěvačkou hudebního seskupení Escualo Quintet, které se věnuje především hudebnímu stylu tango argentino. Skládá scénickou a taneční hudbu, hudbu k celovečerním baletním představením a k dokumentárním filmům. V roce 2005 získala divadelní Cenu Alfreda Radoka. V roce 2020 vydala CD s baletní hudbou, kterou složila k představení Krvavá svatba, jež mělo obnovenou premiéru v Moravském divadle Olomouc. V lednu 2021 vyšlo debutové CD kvarteta Gadrew Way, na kterém Gabriela zpívá a hraje, mj. také své vlastní kompozice. Její autorské sólové album Gabriela Vermelho – Pod povrchem je před dokončením.

Tomáš Liška studoval kontrabas na Konzervatoři a VOŠ Jaroslava Ježka v Praze a dále magisterské studium na prestižní berlínské univerzitě Jazz Institut Berlin pod vedením renomovaných amerických hráčů a pedagogů Grega Cohena a Johna Hollenbecka. Vystupuje po celém světě. Liškovo debutové sólové album Invisible World (2009, Animal Music) obdrželo cenu Tais Awards 2009 a stejně jako následující alba (Milokraj, Bercheros Odyssey, Fragile Bliss a Invisible Faces) nominaci na cenu Anděl. V současné době dělí svůj čas především mezi svůj autorský kvartet Invisible World a skupinu Robert Křesťan & Druhá tráva, ve které působí jako basista. Za album Hope (2020, Invisible Records) získal cenu Anděl za nejlepší jazzové album roku.

Jiří Slavíček vystudoval Janáčkovu konzervatoř v Ostravě, v roce 1992 začal působit v Praze ve skupině The Four, s níž také zvítězil v soutěži Mezinárodního jazzového festivalu v Karlových Varech. Od té doby působil v různých uskupeních, s nimiž realizoval i řadu nahrávek. Spolupracoval s celou plejádou skvělých českých i zahraničních muzikantů, mj. s Robertem Balzarem a jeho triem, Davidem Dorůžkou, Ondřejem Rumlem, Yvonne Sanchez, Matejem Benkem, Danem Bártou a jeho Illustratosphere, Kubou Stankiewiczem, Craigem Handym nebo Artem Farmerem. Slavíček působí též jako pedagog na pražské HAMU – vyučuje bicí nástroje na jazzovém oddělení.

Hedvika Mousa Bacha absolvovala Gymnázium Jana Nerudy ve třídě Hany Müllerové a Pražskou konzervatoř a HAMU ve třídě doc. Jany Bouškové. Zúčastnila se též řady mistrovských kurzů světoznámých harfistek (Isabelle Perrin, Maria Christina Cleary či Isabelle Moretti) a stáže na lausannské Haute École de Musique u Chantal Mathieu. Věnuje se komorní i sólové dráze a koncertuje po celé Evropě. S houslistkou Monikou Urbanovou tvoří od roku 2010 duo Beautiful Strings. Společně vydaly dvě alba: Beau Soir (2014, skladby francouzských mistrů impresionismu a romantismu) a Beautiful Strings (2020, s autory převážně 20. století). Zároveň je vyhledávanou interpretkou soudobé hudby a řadu skladeb současných skladatelů, například Martina Smolky či Tomáše Svobody, uvedla v premiéře. V roce 2016 založila jediný světový rodinný harfový soubor Prah-a-harP kvartet, se kterým v roce 2019 vydala i CD. Nedílnou součástí jejích aktivit je i orchestrální a pedagogická činnost. V současně době působí na Mezinárodní konzervatoři v Praze a na ZUŠ Music Art.

Zdeňka Morávková je výtvarnice, ilustrátorka a pedagožka v Montessori škole. Je autorkou vizuálu představení Pišlické příběhy. Podílí se na vedení česko-německého festivalu hudby, literatury a umění V centru/Im Zentrum, který putuje každoročně po zajímavých místech Jesenicka. Ve své autorské tvorbě reflektuje přírodní elementy a každodenní život na venkově. 

260311:30

Zvěřinec na radnici s živým orlojem

Hravá zóna
26. března 2022
11:30 - 17:30
Novoměstská radnice
Bez omezení
Téma umění inspirovaného zvířecí říší nás nenechává v klidu. Příroda je přeci táááááák pestrá a fascinující. Radnici jsme pro vás proměnili v procházku – čeká vás tajemný vodní svět, nalodění na Noemovu archu, ale také ptačí nadhled či naopak mikrosvět hmyzu. Dozvíte se vědecké a biologické zajímavosti, poznáte lidová rčení, legendy a mýty, historická, ale i zcela současná vyobrazení zvířat v umění i literatuře. Na tuto cestu vás vybavíme mapou, která vám poslouží jako pracovní list. Na ty z vás, kteří se neztratí cestou a rozlousknou při tom pár tvůrčích oříšků, čeká tajuplná návštěva podzemí s …. Ale to už dopředu neprozradíme. POZOR Náš společný čas na radnici bude odbíjet živý orloj – každých 15 minut na vás čeká originální performance, které se ujmou žáci hudebních sekcí pražských ZUŠ zapojených do Akademie MenART a festivalu ZUŠ OPEN, dětský divadelní soubor Ty-já-tr vás vtáhne do zvířecí poezie mladé básnířky Venduly Dittrichové a pozve do svého čtenářského doupěte. Červenou nit celé procházky pro vás utkají přátelé ze Storytellingu – Justin Svoboda a Markéta Holá. Experty v jednotlivých sekcích nebude nikdo jiný, než zvídaví Přírodovědci.cz. Na své cestě můžete zavítat i do dabingového studia ČT Déčko. Každoročně podporujeme vybranou neziskovou organizaci. Tou letošní jsou naši kamarádi, Loutky v nemocnici. Pomáhají svědomitě již 17 let ve zdravotnických zařízeních po celé republice a potěší jistě i Vás v našem orloji. Právě návštěvou našeho zvěřince je podpoříte. Zvěřinec vymysleli a dohled nad ním převzali zkušení matadoři rodinných interaktivních výstavních programů manželé Jan a Martina Svobodovi. Vystudovaní výtvarníci, divadelníci, pedagogové a celoživotní propagátoři kreativních přístupů k výuce umění vedou ZUŠ v jihočeské Bechyni. Pomocnou ruku k dílu kromě festivalového týmu Strun dětem přikládá též tým divadla Minor a výtvarník Lukáš Bradáček (ZUŠ Svárov).
270311:30

Zvěřinec na radnici s živým orlojem

Hravá zóna
27. března 2022
11:30 - 17:30
Novoměstská radnice
Bez omezení

Téma umění inspirovaného zvířecí říší nás nenechává v klidu. Příroda je přeci táááááák pestrá a fascinující. Radnici jsme pro vás proměnili v procházku – čeká vás tajemný vodní svět, nalodění na Noemovu archu, ale také ptačí nadhled či naopak mikrosvět hmyzu. Dozvíte se vědecké a biologické zajímavosti, poznáte lidová rčení, legendy a mýty, historická, ale i zcela současná vyobrazení zvířat v umění i literatuře. Na tuto cestu vás vybavíme mapou, která vám poslouží jako pracovní list. Na ty z vás, kteří se neztratí cestou a rozlousknou při tom pár tvůrčích oříšků, čeká tajuplná návštěva podzemí s …. Ale to už dopředu neprozradíme.

POZOR
Náš společný čas na radnici bude odbíjet živý orloj – každých 15 minut na vás čeká originální performance, které se ujmou žáci hudebních sekcí pražských ZUŠ zapojených do Akademie MenART a festivalu ZUŠ OPEN, dětský divadelní soubor Ty-já-tr vás vtáhne do zvířecí poezie mladé básnířky Venduly Dittrichové a pozve do svého čtenářského doupěte. Červenou nit celé procházky pro vás utkají přátelé ze Storytellingu – Justin Svoboda a Markéta Holá. Experty v jednotlivých sekcích nebude nikdo jiný, než zvídaví Přírodovědci.cz. Na své cestě můžete zavítat i do dabingového studia ČT Déčko.

Každoročně podporujeme vybranou neziskovou organizaci. Tou letošní jsou naši kamarádi, Loutky v nemocnici. Pomáhají svědomitě již 17 let ve zdravotnických zařízeních po celé republice a potěší jistě i Vás v našem orloji. Právě návštěvou našeho zvěřince je podpoříte.

Zvěřinec vymysleli a dohled nad ním převzali zkušení matadoři rodinných interaktivních výstavních programů manželé Jan a Martina Svobodovi. Vystudovaní výtvarníci, divadelníci, pedagogové a celoživotní propagátoři kreativních přístupů k výuce umění vedou ZUŠ v jihočeské Bechyni. Pomocnou ruku k dílu kromě festivalového týmu Strun dětem přikládá též tým divadla Minor a výtvarník Lukáš Bradáček (ZUŠ Svárov).

260312:00

MALÉ TANEČNÍ CESTOVÁNÍ ČASEM I PROSTOREM

Workshop pro děti
26. března 2022
12:00 - 13:30 90 min.
Malá scéna
7-9 let, 10+
Taneční workshop Jany Drdácké Jakou hudbou a pohybem byste byli obklopeni, kdybyste se narodili třeba na jihu Španělska nebo v Americe před sto lety? Tušíte, jak se tančí flamenco nebo black bottom charleston? Pojďte si to vyzkoušet! Ponoříme se do rytmů a pohybů jiných kultur i jiných generací a prozkoumáme, jak na nás působí a jak se v nich cítíme. Cestovat časem a prostorem se dá i skrz tanec a pohyb – vážně! Jana Drdácká je tanečnice, choreografka a lektorka flamenka, kterému se věnuje již přes 20 let a je považována za jeho průkopnici v Čechách. Od roku 2001 jej vyučuje ve své taneční škole v Praze. Kromě pedagogické činnosti se věnuje dramaturgii a choreografii autorských tanečně-hudebních projektů, v letech 2004–2015 vznikly Color Flamenco, Tierra de Flamenco, Arena y Sal, Teď, Flamenco Element a hosté. Pro divadelní hru Pláňka v Divadle na Prádle vytvořila choreografi, s operní pěvkyní Editou Adlerovou připravila představení Carmen a flamenco a jako host španělských umělců tančila v představeních Latido Flamenco a Alma Flamenca sevillského tanečníka Juana Polvilla, se kterým absolvovala evropské turné. Zatančila si též v představení 3 Mil Kilómetros se sevillským kytaristou El Pulgou. S kytaristou Morenitem de Triana připravila pro Národní divadlo v Brně v roce 2010 půlhodinové intermezzo Flamenco Element jako předehru k baletu Carmen. Ve spolupráci s tanečnicí indického kathaku Anežkou Hessovou vznikl ojedinělý hudebně-taneční dialog flamenka a kathaku Ana&Sara/Vypravěčka (2014–2017), společně Edou Zubákem adaptovala v roce 2019 Lorkovo dílo Krvavá svatba v tanečně-činoherní představení. S Edou též dvakrát hostovala v pořadu ČT StarDance.
260315:00

SETKÁNÍ U HOUSLÍ

Koncert
26. března 2022
15:00 - 16:00 60 min.
Malá scéna
7-9 let, 10+
Jiří Vodička a Martin Kasík Klasika s vtipem a nadhledem? Proč ne! Jeden z našich NEJ sólových houslistů Jiří Vodička už jednou na Strunách dětem publikum, a nejen to dětské, přesvědčil, že klasická hudba umí jiskřit, pobavit i překypovat vášní a emocemi. Tentokrát se na pódiu sejde s klavíristou Martinem Kasíkem – věřte, že málokdo umí zachytit atmosféru okamžiku a bohatou škálu nálad jako on. Setkání náležitě okomentuje letitý průvodce Strun dětem Filip Jevič. Jiří Vodička patří k nejvýznamnějším a nejvyhledávanějším českým houslistům. Upozornil na sebe vítězstvím v řadě domácích i mezinárodních soutěží, na vysokou školu byl přijat mimořádně již ve 14 letech (Institut pro umělecká studia v Ostravě, třída renomovaného profesora Zdeňka Goly). Pravidelně vystupuje s významnými českými i zahraničními orchestry a spolupracuje s významnými dirigenty, mimo jiné Jakubem Hrůšou či Tomášem Netopilem. Jako komorní hráč vystupuje s vynikajícími pianisty Martinem Kasíkem, Ivo Kahánkem nebo Ivanem Klánským a je zván na přední festivaly (Kammermusikfest Gidona Kremmera, Pražské jaro, Janáčkův máj). V roce 2020 založil Klavírní trio České filharmonie, které zvítězilo v mezinárodní soutěži Vienna International Music Competition, čímž se mu dostalo výsady zahájit v září 2021 „Koncertem vítězů“ sezonu vídeňského Musikvereinu. Na své první sólové album Violino Solo (Supraphon, 2014) nahrál jedny z nejtěžších skladeb pro sólové housle. Působí též jako pedagog na Pražské konzervatoři a Ostravské univerzitě. Martin Kasík se hře na klavír věnuje již od 4 let. Studoval Janáčkovu konzervatoř v Ostravě (pod vedením Mgr. Moniky Tugedliebové) a HAMU v Praze ve třídě prof. Ivana Klánského. Je vítězem mnoha domácích i mezinárodních soutěží, mimo jiné soutěže Pražského Jara 1998 či jedné z nejprestižnějších světových soutěží Young Concert Artists Competition v New Yorku (1999). Mezi jeho dalšími oceněními nechybí Davidoff Prix (2000) či Cena Harmonie pro nejúspěšnějšího mladého umělce za rok 2002. Koncertoval v řadě prestižních koncertních sálů v Evropě i v Americe. Pravidelně spolupracuje s Českou filharmonií a Symfonickým orchestrem hl. města Prahy FOK, se kterými podnikl turné po USA a Japonsku. V roce 2008 se stal prezidentem Chopinova festivalu v Mariánských Lázních, od roku 2009 vyučuje na Pražské konzervatoři. Jako pedagog působí rovněž na Akademii múzických umění v Praze. Ve spolupráci se Supraphonem a ArcoDiva vydal již 12 CD.
260316:00

BÁRA DĚTEM!!!

Koncert
26. března 2022
16:00 - 16:50 50 min
Velký sál
Bez omezení
Koncert Barbory Polákové Moderní popový zvuk a svébytná poetika, která se vymyká všem kategoriím, hity, které už prokázaly potenciál zlidovět. Ale taky úžasně pulzující a zábavná show s vtipnými glosami… Živá vystoupení Báry Polákové jsou originální, plná nakažlivé hravosti, zkrátka neodolatelná! I díky kapele složené z výborných muzikantů v čele s kapelníkem Davidem Hlaváčem. Těšit se můžete na písně z eponymního debutu Báry Polákové i z jejího zatím posledního alba ZE.MĚ. První klávesy, kapelník: David Hlaváč; druhé klávesy: Zdeněk Urbanovský; baskytara: Marek Abrahám; bicí: David Bartošek; kytara: Petr Zatloukal; vokály: Kateřina Pechová, Marta Kloučková, Michal Strnad, Petra Kosková a Kateřina Bohatová Zpěvačka a herečka Bára Poláková je držitelkou pěti hudebních cen Anděl, které jí přinesla obě její dosavadní alba. Je autorkou či spoluautorkou textů i hudby, celou řadu kreativních rolí zastává i při tvorbě svých videoklipů. Jeden z nich, klip ke skladbě 2-8-5, ocenila porota Music Ally Sendbox v Londýně jako „Best use of live streaming“. V posledních letech je doma spíše na hudebních než divadelních pódiích, ale přesto se jako herečka představila hned v několika divácky úspěšných filmech: Bábovky, Prvok, Šampón, Tečka a Karel, Kvarteto nebo Krajina ve stínu. Za role v posledních dvou jmenovaných získala nominaci na Českého lva. K filmům Bábovky a Mazel a tajemství lesa vytvořila společně s Davidem Hlaváčem titulní písně PoloVina a Voda. Hudba je pro Báru i cestou otevírání a podpory celospolečenských témat volajících po pozornosti nás všech. Například písní Domů, ve které se spojila s Danem Bártou, se zapojila do kampaně Díky pěstounství. Společně s rapperem Katem nahrála titulní skladbu Jediná vteřina k dokumentu Víta Klusáka 13 minut, který se stal součástí preventivní kampaně proti nepřiměřené rychlosti jízdy autem. Bára je dlouhodobým ambasadorem Centra Paraple a Sociální kliniky a spolupracuje také s Greenpeace. Až uvidíte holku, která sjíždí pražské ulice na onewheelu, oblečená do vlastní udržitelné „Poď si“ značky, nemůžete se splést – je to Bára Poláková.
260317:30

BÁRA DĚTEM!!!

Koncert
26. března 2022
17:30 - 18:20 50 min
Velký sál
Bez omezení

Koncert Barbory Polákové

Moderní popový zvuk a svébytná poetika, která se vymyká všem kategoriím, hity, které už prokázaly potenciál zlidovět. Ale taky úžasně pulzující a zábavná show s vtipnými glosami… Živá vystoupení Báry Polákové jsou originální, plná nakažlivé hravosti, zkrátka neodolatelná! I díky kapele složené z výborných muzikantů v čele s kapelníkem Davidem Hlaváčem. Těšit se můžete na písně z eponymního debutu Báry Polákové i z jejího zatím posledního alba ZE.MĚ.

První klávesy, kapelník: David Hlaváč; druhé klávesy: Zdeněk Urbanovský; baskytara: Marek Abrahám; bicí: David Bartošek; kytara: Petr Zatloukal; vokály: Kateřina Pechová, Marta Kloučková, Michal Strnad, Petra Kosková a Kateřina Bohatová

 

Zpěvačka a herečka Bára Poláková je držitelkou pěti hudebních cen Anděl, které jí přinesla obě její dosavadní alba. Je autorkou či spoluautorkou textů i hudby, celou řadu kreativních rolí zastává i při tvorbě svých videoklipů. Jeden z nich, klip ke skladbě 2-8-5, ocenila porota Music Ally Sendbox v Londýně jako „Best use of live streaming“. V posledních letech je doma spíše na hudebních než divadelních pódiích, ale přesto se jako herečka představila hned v několika divácky úspěšných filmech: Bábovky, Prvok, Šampón, Tečka a Karel, Kvarteto nebo Krajina ve stínu. Za role v posledních dvou jmenovaných získala nominaci na Českého lva. K filmům Bábovky a Mazel a tajemství lesa vytvořila společně s Davidem Hlaváčem titulní písně PoloVina a Voda.

Hudba je pro Báru i cestou otevírání a podpory celospolečenských témat volajících po pozornosti nás všech. Například písní Domů, ve které se spojila s Danem Bártou, se zapojila do kampaně Díky pěstounství. Společně s rapperem Katem nahrála titulní skladbu Jediná vteřina k dokumentu Víta Klusáka 13 minut, který se stal součástí preventivní kampaně proti nepřiměřené rychlosti jízdy autem. Bára je dlouhodobým ambasadorem Centra Paraple a Sociální kliniky a spolupracuje také s Greenpeace.

Až uvidíte holku, která sjíždí pražské ulice na onewheelu, oblečená do vlastní udržitelné „Poď si“ značky, nemůžete se splést – je to Bára Poláková.

260316:00

SPOLEČNĚ TO ZNÍ NEJKRÁSNĚJI

Workshop pro děti
26. března 2022
16:00 - 16:45 45 min.
Bar Loutka
4-6 let
Hudební workshop s Gabrielou Vermelho Doprovod rodiče doporučen. Hlas je nejlepší nástroj, který příroda dala každému z nás. Kdo si chce zlepšit náladu, ať zpívá, nebo třeba s chutí křičí! Společné zpívání je však nejlepší a s dlouhotrvajícími účinky. Děti, vezměte své rodiče na workshop, ať získají inspiraci, co si s vámi zazpívat – třeba před spaním. Stačí znát pár lidových písniček, rozhýbat hlasivky a v doprovodu pětistrunného kvintonu rozezníme a rozhlučíme prostor baru. Dřívka, xylofony nebo i vařečky vítány – s rytmem to jde vždycky lépe. Houslistka, violistka, hráčka na kvinton, zpěvačka, skladatelka, herečka a hudební experimentátorka v jedné osobě Gabriela Vermelho se pohybuje na rozhraní mnoha hudebních stylů. Housle vystudovala na Ostravské univerzitě ve třídě proslulého profesora Zděňka Goly. Vystupuje sólově i s předními umělci současné hudební generace a věnuje se interpretaci soudobé hudby. Je primáriem smyčcového kvarteta Gadrew Way, v roce 2013 založila hudební skupinu GaRe. Zároveň je zpěvačkou hudebního seskupení Escualo Quintet, které se věnuje především hudebnímu stylu tango argentino. Skládá scénickou a taneční hudbu, hudbu k celovečerním baletním představením a k dokumentárním filmům. V roce 2005 získala divadelní Cenu Alfreda Radoka. V roce 2020 vydala CD s baletní hudbou, kterou složila k představení Krvavá svatba, jež mělo obnovenou premiéru v Moravském divadle Olomouc. V lednu 2021 vyšlo debutové CD kvarteta Gadrew Way, na kterém Gabriela zpívá a hraje, mj. také své vlastní kompozice. Její autorské sólové album Gabriela Vermelho – Pod povrchem je před dokončením.
260317:30

BÁRA A NINA

Koncert
26. března 2022
17:30 - 18:30 60 min.
Malá scéna
7-9 let, 10+
Bára Zmeková a Nina Marinová Dvě hudebnice, zpěvačky, skladatelky, vzájemné obdivovatelky a v neposlední řadě kamarádky propojí klavír, housle a autorskou tvorbu. Bára Zmeková a Nina Marinová zvou na barevnou variaci stylů a nálad. Jejich hudební příběhy v češtině, angličtině, francouzštině či španělštině vás rozveselí i rozesmutní, taky vás z nich zamrazí, ale pak zase pěkně roztajete a ožijete. Bára Zmeková, pianistka, zpěvačka, autorka alba LUNAVES, za které v roce 2019 získala dvě nominace na cenu Anděl v kategoriích Objev roku a Sólová interpretka, se na české scéně pohybuje od roku 2013, kdy vydala své debutové album Ještě kousek. Její hudba se vyznačuje snovou poetikou výhradně vlastních textů, žánrovou pestrostí a lehkostí, s níž svým posluchačům za pomoci svého hlasu a piana či syntezátoru dokáže podat i méně lehké příběhy. Bára svou hudbou proplouvá mezi žánry jazzu, folku, klasické hudby a jemné elektroniky. Často a ráda hraje s kapelou, jejímž členem je také Nina Marinová. Houslistka a zpěvačka Nina Marinová žila a koncertovala v několika zemích. Pro svůj projekt NINA ROSA píše písně v různých jazycích. V jejím pestrém repertoáru najdete reggae, swing i folk. Na podzim 2019 vydala se svým triem debutové album Discover, které si získalo nominace Radio_Head Awards slovenského Radia_FM ve třech kategoriích – Skladba roku, Album roku, Debut roku. Jako houslistka a vokalistka působí aktivně i v jiných hudebních projektech.
270310:00

Žabí sušenky

Koncert
27. března 2022
10:00 - 10:45 45 min.
Malá scéna
4-6 let, 7-9 let
Playground English Že jsou výukové písně nuda? Může být, v případě Žabích sušenek, tedy Frog Biscuits, to však rozhodně neplatí. I když vznikly především proto, aby přiblížily dětem základní anglickou slovní zásobu a větnou stavbu, vynikají úžasnými a nápaditými melodiemi, příjemnými i při opakovaném poslechu… Takže proč se neučit angličtinu poslechem plnohodnotné hudby? Aranží a produkce souboru písní se ujal Ondřej Galuška, známý projektem The Odd Gifts nebo z kapely Eggnoise. Hrají: Karolína Shipstead s rodinou, Ondřej Galuška a další. Karolína Shipstead je výtvarnice a zakladatelka anglické školky a výtvarné dílničky Playground English. Žije v Lešanech u Kralup nad Vltavou se svou rodinou, která na albu rovněž účinkuje. CD Playground English produkoval Ondřej Galuška, hudebník (Eggnoise, The Odd Gifts) a filozof (vyšla mu kniha Tělo hudby). Mimo něj na něm hrají Ivan Tatar, David Pavelka (SOČR) a mnozí další muzikanti a děti. Deska obsahuje 27 písní, z nichž některé mají jednodušší texty a mohou sloužit jako příjemná pomůcka při výuce angličtiny, jiné zaujmou lehkou ironií a složitějším příběhem. „Ráda bych, aby se písničky používaly jak při výuce angličtiny u malých děti, ale klidně i u školní mládeže, jak to děláme i my. Navíc by mě moc potěšilo, kdyby si naši desku někdo poslechl jen tak, prostě jako normální muziku.“ „Obzvláště u anglických písní pro děti je obtížné najít něco, co by nebylo nevkusného nebo ošklivě nahrané. Přitom u koho jiného než u dětí by nám mělo záležet na pěstování vkusu a smyslu pro krásu?“ oddává k tomu Ondřej Galuška. Album Frog Biscuits bylo nahráno v průběhu několika let ve studiích Fonografik, Faust a 3bees, smícháno bylo Mishanem Pajdiakem v Little M records.
270310:00

VELKÉ BUBENDO

Workshop pro děti
27. března 2022
10:00 - 10:45 45 min.
Bar Loutka
4-6 let
Jan Hrovatitsch a Markéta Ptáčníková Doporučena účast s rodičem. Bez rytmu (nejen v hudbě) to nejde, naučit se ho ale může KAŽDÝ! Prožij s námi parádní bubenickou párty s minorským mistrem bubnů Honzou Hrovatitschem a herečkou a hudebnicí Markétou Ptáčníkovou. Možná si ani nevšimneš, že při bubnování rozvíjíš motoriku, posiluješ propojení mozkových hemisfér a trénuješ soustředěnost, ale dobrý pocit ze svobodného vyjádření určitě pocítíš hned – tady a teď. Jan Hrovatitsch hraje na bicí nástroje od čtyř let. Prošel si základním hudebním vzděláním na ZUŠ v Roudnici nad Labem, kde byl hned od prvního ročníku členem dechového orchestru mladých. Již s tímto tělesem cestoval po různých státech Evropy. Absolvoval Konzervatoř Jaroslava Ježka v Praze ve třídě profesora Miroslava Kympla a začal hrát v malých jazzových uskupeních a také ve školním Bigbandu Václava Kozla. S velkými bigbandovými tělesy spolupracuje dodnes. V letech 2003–2004 vystupoval jako Ringo Starr ve španělském projektu Beatles4ever na Kanárských ostrovech, následně účinkoval také v muzikálech na zaoceánských lodích, na kterých trávil vždy tři letní měsíce. Sedmnáct let působí jako hudebník a herec divadla Minor, sedmým rokem je ředitelem Základní umělecké školy ve Štětí. Ve Stavovském divadle hraje v inscenaci Oběd u Wittgensteina a v Národním divadle v nové pohádce Kráska a zvíře. Herečka a hudebnice Markéta Ptáčníková toužila hrát na bicí již od svých pěti let, dostala se k nim ale nakonec velkou oklikou přes klasickou kytaru, klavír, elektrickou kytaru a baskytaru až v dospělosti. Hraje na bicí v kapele Zdivočelí koně, jejíž frontwoman je Monika Načeva, a v artpunkovém seskupení LO/VE. Vedle Minoru hraje také v Meetfactory, Rubínu, Komedii, Venuši ve Švehlovce a skládá hudbu do inscenací. Věnuje se rovněž hudebně-dramatickým edukativním workshopům pro děti (například v Rudolfinu) a inscenuje hudební pohádky pro děti.
270311:30

VELKÉ BUBENDO

Workshop pro děti
27. března 2022
11:30 - 12:15 45 min.
Bar Loutka
4-6 let

Jan Hrovatitsch a Markéta Ptáčníková

Doporučena účast s rodičem.

Bez rytmu (nejen v hudbě) to nejde, naučit se ho ale může KAŽDÝ! Prožij s námi parádní bubenickou párty s minorským mistrem bubnů Honzou Hrovatitschem a herečkou a hudebnicí Markétou Ptáčníkovou. Možná si ani nevšimneš, že při bubnování rozvíjíš motoriku, posiluješ propojení mozkových hemisfér a trénuješ soustředěnost, ale dobrý pocit ze svobodného vyjádření určitě pocítíš hned – tady a teď.


Jan Hrovatitsch hraje na bicí nástroje od čtyř let. Prošel si základním hudebním vzděláním na ZUŠ v Roudnici nad Labem, kde byl hned od prvního ročníku členem dechového orchestru mladých. Již s tímto tělesem cestoval po různých státech Evropy. Absolvoval Konzervatoř Jaroslava Ježka v Praze ve třídě profesora Miroslava Kympla a začal hrát v malých jazzových uskupeních a také ve školním Bigbandu Václava Kozla. S velkými bigbandovými tělesy spolupracuje dodnes. V letech 2003–2004 vystupoval jako Ringo Starr ve španělském projektu Beatles4ever na Kanárských ostrovech, následně účinkoval také v muzikálech na zaoceánských lodích, na kterých trávil vždy tři letní měsíce. Sedmnáct let působí jako hudebník a herec divadla Minor, sedmým rokem je ředitelem Základní umělecké školy ve Štětí. Ve Stavovském divadle hraje v inscenaci Oběd u Wittgensteina a v Národním divadle v nové pohádce Kráska a zvíře.

Herečka a hudebnice Markéta Ptáčníková toužila hrát na bicí již od svých pěti let, dostala se k nim ale nakonec velkou oklikou přes klasickou kytaru, klavír, elektrickou kytaru a baskytaru až v dospělosti. Hraje na bicí v kapele Zdivočelí koně, jejíž frontwoman je Monika Načeva, a v artpunkovém seskupení LO/VE. Vedle Minoru hraje také v Meetfactory, Rubínu, Komedii, Venuši ve Švehlovce a skládá hudbu do inscenací. Věnuje se rovněž hudebně-dramatickým edukativním workshopům pro děti (například v Rudolfinu) a inscenuje hudební pohádky pro děti.

270310:00

Clarinet Factory & Grunik

Koncert
27. března 2022
10:00 - 11:00 60 min.
Velký sál
Bez omezení
Clarinet Factory a dívčí pěvecký soubor Grunik S čtveřicí hudebníků z Clarinet Factory se prostě cestuje! Na Struny dětem už přivezli workshopy s cestovatelskou a filmovou tematikou, teď vás společně s pěticí dívek z unikátního folklorního souboru Grunik pod vedením Anny Pavliskové vezmou za krásami přírody. Nejprve navštívíme domácí kopce i doliny, horské pastviny a valašské lúky neboli gruně a pak se rozletíme do světa – do lesů a hor Balkánského poloostrova, do pouští a skal Blízkého východu, do afrického Senegalu nebo k malebným i nebezpečným vlnám dalekého Japonského moře. Počátky čtyřčlenného hudebního tělesa Clarinet Factory sahají do dob studií všech členů na pražské AMU. Tehdy se čtveřice hudebníků – Jindřich Pavliš, Vojtěch Nýdl, Luděk Boura a Petr „Pepíno“ Valášek – věnovala především interpretaci klasiky a jazzu. Brzy se ale ansámbl posunul od interpretace k experimentům napříč hudebními žánry, od aranžování ke komponování a k touze hudbou nezávisle na žánrech či generační příslušnosti komunikovat. Vítězové soutěže International Songwriting Competition v Nashvillu (2005) spolupracovali s celou řadou skvělých hudebníků a orchestrů – Bobbym McFerrinem, Ivou Bittovou, Floexem, Janou Koubkovou, Radkou Fišarovou, PKF — Prague Philharmonia či Filharmonií Brno. Stali se též součástí mnoha originálních projektů, jako například Eternal Seekers, Hidden Orchestra Joea Achesona, či site specific vystoupení s intermediálním umělcem Petrem Niklem a legendárním perkusionistou Alanem Vitoušem. Clarinet Factory si přivezl ocenění a nominace z mnoha prestižních soutěží celého světa – vedle soutěže v Nashvilu například z rotterdamského Classical: NEXT, kanadského Mundial Montréal, domácí soutěže Classic Prague Awards (v kategorii Crossover) či z proslulého festivalu world music WOMEX. Jsou také autory divadelní hudby, aktuálně je můžete vidět v představení Pan Pros v Centru současného umění DOX nebo v představení Korekce v Divadle Ponec. Soubor Grunik se jmenuje po kopcích Gruň a Grunik v Karpatech, odkud (tedy z horské oblasti Beskyd na rozhraní Moravy, Slezska a Slovenska) také čerpá svůj repertoár. Cílem souboru je prezentace folkloru v jeho autentické podobě včetně krojů a tanců. Ovšem folklor neznamená zakonzervovanou podobu hudby – jeho přirozenou součástí byl vždy důraz na autentičnost projevu jedince a jeho improvizační schopnosti. Soubor má dvě části – soubor dětí do 15 let, tzv. malý Grunik, a soubor dospělých neboli velký Grunik. Soubor získal řadu ocenění a navštívil mnoho mezinárodních festivalů, například v Zakopaném v Polsku, v Middlesbroughu ve Velké Británii či v Theule sur Mer ve Francii). V roce 2004 se stal Grunik laureátem festivalu ve Strážnici, největšího mezinárodního festivalu folkloru v České republice. Grunik se také podílel na natáčení filmu Želary, který byl v roce 2004 nominován na Oscara v kategorii zahraničních filmů.
270312:30

HUDEBNÍ CRISS-CROSS

Koncert
27. března 2022
12:30 - 13:30 60 min.
Malá scéna
Bez omezení
Jakub Jedlinský a Pavel Fischer Strhující spojení world music, klasické hudby a jazzu slibuje nevšední výlet za barvami hudby balkánské, židovské, irské, skotské, romské i mnoha dalších. Jakub Jedlinský a Pavel Fischer překračují hranice hudebních žánrů s lehkostí a energičností. Znají se velmi dobře z působení v řadě jiných, žánrově pestrých uskupení, třeba z Bardolina, Škampova kvarteta či Escualo Quintetu, a ke spolupráci si je vybraly osobnosti jako Jethro Tull, Dagmar Pecková, Iva Bittová či Kathryn Stott. Housle a zpěv: Pavel Fischer; akordeon a zpěv: Jakub Jedlinský Akordeonista, bandoneonista a hudební pedagog, držitel ocenění z domácích i mezinárodních soutěží Jakub Jedlinský absolvoval Konzervatoř v Pardubicích, Západočeskou univerzitu v Plzni a mistrovskou třídu na Syddansk Musikkonservatorium při Danish National Academy of Music v Esbjergu (doc. Jytte von Rüden). Významné zkušenosti získal též z řady mezinárodních kurzů a seminářů pod vedením předních osobností svého oboru (B. Dowlasz, J. v. Rüden, N. Sevrjukov, Jurij Šiskin a další). V roce 2011 založil uskupení Escualo Quintet zaměřené na interpretaci argentinského tanga a především hudbu Astora Piazzolly. Od 2018 působí jako stálý člen uskupení Bardolino (world music, klasická hudba, jazz), s charismatickou zpěvačkou a performerkou Gabrielou Vermelho založil v roce 2013 skupinu GaRe (autorský crossoverový šanson kabaret), multižánrové duo s houslistou Pavlem Fischerem tvoří od roku 2019. Má za sebou spolupráci se skvělými umělci či orchestry, např. se zpěvačkou Ivou Bittovou, tanečním studiem Tangonexion – Patricie Poráková a Javier Antar, herečkou Annou Polívkovou, skladatelem a klavíristou Zdenkem Mertou, Komorní filharmonií Pardubice a Jihočeskou filharmonií. Věnuje se též pedagogické činnosti na Konzervatoři Pardubice a v ZUŠ Vysoké Mýto a vede interpretační kurzy zaměřené na sólovou či komorní hudbu (např. Akordeonová dílnička Vrchlabí nebo Letní interpretační kurzy Opočno). Pavel Fischer pochází z hudební rodiny, jeho otec Eduard Fischer byl známým skladatelem a dirigentem. Absolvoval studia houslové hry na Pražské konzervatoři a na AMU (obojí pod vedením prof. Nory Grumlíkové). Spolupracoval jako sólista s řadou českých i zahraničních orchestrů, zároveň se intenzivně věnuje komorní hře. V roce 1989 spoluzaložil Škampovo kvarteto, s nímž až do roku 2008 pravidelně koncertoval na nejvýznamnějších světových pódiích, mimo jiné v Carnegie Hall nebo ve Wigmore Hall. Spolupracoval s řadou vynikajících umělců (Josef Suk, Jiří Bárta, Dagmar Pecková, Melvyn Tan, Kathryn Stott, Wolfgang Holzmair, Ronald van Spaendonck, Nikolaj Děmiděnko, Janine Jansen ad.). Jeho zájem o hudbu jiných žánrů ho přivedl také ke spolupráci s Ivou Bittovou, k založení souboru Bardolino či k hostování v projektu Iana Andersona a Jethro Tull. Duo s Jakubem Jedlinským založil v roce 2019. Věnuje se též pedagogické činnosti – působí jako profesor na Royal Northern College of Music v Manchesteru a na Royal Brimingham Conservatoire. Od léta roku 2018 působí jako ředitel „Winterschool“ při Australském festivalu komorní hudby v Townsvillu v australském Queenslandu. Jako skladatel debutoval smyčcovým kvartetem Morava v roce 2008 v newyorské Carnegie Hall. Vedle dalších dvou smyčcových kvartet složil skladbu Temperamenty pro soprán, housle, violoncello, akordeon a smyčce a na objednávku Labské filharmonie skladbu pro mezzosoprán a smyčcové kvarteto Tales of Moravia, jejíž premiéry se ujali Gabriela Vermelho a Pavel Haas Quartet.
270312:45

Jdeme na Ježka

Koncert
27. března 2022
12:45 - 13:45 60 min.
Velký sál
Bez omezení
Ondřej Ruml a Jazz Quintet Je to pravda odvěká, že šaty dělaj člověka… Hej hej! Kam se valej! Vždyť sou malej… Co je to za „hlášky“? To zjistíte na koncertě všestranného zpěváka a hudebníka Ondřeje Rumla. Spolu s kapelou Jazz Quintet, která patří k předním tělesům současné jazzové scény, představí nově pojaté písně slavného Osvobozeného divadla. Repertoár vychází z desky Ondřej Ruml zpívá Ježka, Voskovce a Wericha oceněné Zlatou deskou. Zpěv: Ondřej Ruml; klavír: Martin Brunner; trumpeta: Miroslav Hloucal; saxofon: Radek Zapadlo; kontrabas: Tomáš Baroš; bicí: Pavel Zbořil Ondřej Ruml je všestranný hudebník, zpěvák a herec, který patří mezi výrazné osobnosti české hudební scény a je znám svým novátorským přístupem k hudbě. Vystudoval pražskou Konzervatoř Jaroslava Ježka. Věnuje se především koncertování, sólově i s kapelou, vystupuje také v muzikálech i činoherních projektech na různých divadelních scénách. Jeho zatím posledním divadelním počinem je role Thomase Jeroma Newtona v muzikálu Davida Bowieho Lazarus, kterou kritika ocenila širší nominací na Cenu Thálie za mimořádný herecký výkon. Martin Brunner je skladatel, klavírista a klávesista. Patří mezi výrazné progresivní skladatele své generace, pod svým jménem vydal čtyři autorská alba. Je členem neformální skladatelské skupiny The Prague Six, komponující pro jazzový orchestr Concept Art Orchestra a autorsky se podílel na třech jeho oceňovaných albech. Jako sideman příležitostně spolupracuje s řadou osobností české hudební scény napříč žánry.
270313:00

BUBNY A RYTMY

Workshop pro děti
27. března 2022
13:00 - 14:20 80 min.
Bar Loutka
7-9 let
Jan Hrovatitsch a Markéta Ptáčníková Osvobozující spontánnost, uvolnění, zážitek z týmové spolupráce a zjištění, že rytmus v sobě má opravdu každý – to všechno do puntíku splní společné bubnování. Nech se strhnout rytmickým vířením na workshopu ve stylu parádní bubenické párty s mistrem bubnů Honzou Hrovatitschem a herečkou a hudebnicí Markétou Ptáčníkovou. Workshop je určen pro děti bez doprovodu rodičů. Jan Hrovatitsch hraje na bicí nástroje od čtyř let. Prošel si základním hudebním vzděláním na ZUŠ v Roudnici nad Labem, kde byl hned od prvního ročníku členem dechového orchestru mladých. Již s tímto tělesem cestoval po různých státech Evropy. Absolvoval Konzervatoř Jaroslava Ježka v Praze ve třídě profesora Miroslava Kympla a začal hrát v malých jazzových uskupeních a také ve školním Bigbandu Václava Kozla. S velkými bigbandovými tělesy spolupracuje dodnes. V letech 2003–2004 vystupoval jako Ringo Starr ve španělském projektu Beatles4ever na Kanárských ostrovech, následně účinkoval také v muzikálech na zaoceánských lodích, na kterých trávil vždy tři letní měsíce. Sedmnáct let působí jako hudebník a herec divadla Minor, sedmým rokem je ředitelem Základní umělecké školy ve Štětí. Ve Stavovském divadle hraje v inscenaci Oběd u Wittgensteina a v Národním divadle v nové pohádce Kráska a zvíře. Herečka a hudebnice Markéta Ptáčníková toužila hrát na bicí již od svých pěti let, dostala se k nim ale nakonec velkou oklikou přes klasickou kytaru, klavír, elektrickou kytaru a baskytaru až v dospělosti. Hraje na bicí v kapele Zdivočelí koně, jejíž frontwoman je Monika Načeva, a v artpunkovém seskupení LO/VE. Vedle Minoru hraje také v Meetfactory, Rubínu, Komedii, Venuši ve Švehlovce a skládá hudbu do inscenací. Věnuje se rovněž hudebně-dramatickým edukativním workshopům pro děti (například v Rudolfinu) a inscenuje hudební pohádky pro děti.
270315:00

Od klasiky po folklor

Koncert
27. března 2022
15:00 - 16:00 60 min.
Malá scéna
Bez omezení
Cimbálová muzika České filharmonie Lidová hudba je takřka nevyčerpatelným zdrojem inspirace. Neznámí autoři do lidových písní vtiskli svoje nejniternější pocity, krásu, radost, bolest i humor. Nechte se jimi též obejmout – ať už těmi čistě folklorními, nebo tím, jak ovlivnily slavné skladatele minulého a předminulého století. Cimbálová muzika České filharmonie skladby svými aranžemi oživuje a baví se balancováním mezi tzv. klasickou hudbou a folklorem – mezi notovým zápisem a improvizací. Housle: Zdeněk Zelba a Václav Prudil; viola a housle: Jan Jouza; violoncello: Jan Holeňa; kontrabas: Jaromír Černík; hoboj, anglický roh, zobcové flétny a viola: Jiří Zelba; cimbál: Markéta Riesová Cimbálová muzika České filharmonie vznikla ze skupiny členů orchestru, kteří už téměř dvacet let sdílejí vášeň pro lidovou hudbu. Dlouhou dobu fungovala jen příležitostně jako hudecká kapelka při oslavách přátel. Impulzem pro intenzivnější práci bylo pražské vystoupení slavného zpěváka Bobbyho Mc Ferrina, který si cimbálovku vybral jako partnera pro svůj koncert ve Dvořákově síni Rudolfina v roce 2013. Kromě moravského folkloru, ke kterému má přirozeně nejblíže, má ve svém repertoáru písně slovenské, maďarské, cikánské i jidiš. Koncertní programy v podání skvělých hudebníků našeho předního tělesa jsou jedinečné – většinou kombinují folklor s klasickou hudbou ve vlastních úpravách.
270315:15

Epoque Quartet & Jan Kučera: HOUSLE BEZ FRAKU

Koncert
27. března 2022
15:15 - 16:15 60 min.
Velký sál
Bez omezení
Změna programu - za MARCO ČAŇO A COVER PARADISE Čtyři pánové s velmi rychlými smyčci vás provedou po cestě nejrůznějšími hudebními žánry a rozličnými kouty světa – uslyšíte jazz, rock, hudbu Paříže let třicátých, balkánský a cikánský folklor nebo argentinské tango. Epoque Quartet, znám též z ceněných vstupů ve StarDance, vám dokáže, že smyčcové nástroje nepatří jen do sálů vážnohudebních. Jako host vystoupí dirigent a klavírista Jan Kučera, čestný pátý člen kvarteta Epoque. Housle: David Pokorný a Vladimír Klánský, viola: Vladimír Kroupa, violoncello: Vít Petrášek, klavír: Jan Kučera Multižánrový Epoque Quartet v roce 2019 oslavil 20 let od svého založení. Během této doby si našel pevné místo na české a evropské hudební scéně, výrazně posunul hranice kvartetního repertoáru a vyprofiloval se ve špičkový soubor, který je zván ke spolupráci celou řadou skvělých hudebníků z různých odvětví muzikantské branže. Z výčtu nejzajímavějších projektů jmenujme turné s Danem Bártou a Ilustratosphere, spolupráci s kapelami Monkey Business, Tatabojs, Clarinet Factory, nebo koncerty a nahrávky s Michalem Pavlíčkem, Gregory Porterem, Lenkou Dusilovou, Robertem Balzarem, Dashou, Ondřejem Brzobohatým, Tomášem Klusem, Jiřím Kornem, Matějem Ruppertem, na poli klasičtějším pak s Dagmar Peckovou, Danielem Hopem, Radkem Baborákem, Ivanem Klánským, Adamem Plachetkou a dalšími. V roce 2020 byla kompliační deska souboru „20 let Epoque Quartet“ ohodnocena jako nahrávka roku v kategorii crossover v rámci udílení prestižních cen Classic Prague Awards. V ten samý večer obdrželo kvarteto i ocenění „Klasika roku“ za jeho výroční koncert v pražské Lucerně. Mezi velmi aktuální počiny patří oceňované CD „Epoque Quartet plays Jan Kučera“ , které shrnuje dlouholetou spolupráci autora se souborem a které bylo nominováno na cenu Anděl 2018. Dále pak v New Yorku pokřtěné CD „Flow“ s kanadským klavíristou a skladatelem Davidem Braidem, se kterým EQ podnikl koncertní turné po Číně. CD „Flow“ se ocitlo v užší nominaci na prestižní kanadské ocenění Juno Award. V roce 2018 soubor obdržel první pozvání k účinkování na festivalu Pražské jaro. Širokému publiku je EQ známý také svým účinkováním v populární televizní show Stardance. Čerstvým projektem je CD „Komplot“ natočené a vydané v roce 2021 během koronakrize s předním českým klarinetistou Irvinem Venyšem. V letošním roce je ústředním tématem projekt Ellaboration, kde EQ společně se zpěvačkou Dashou zpracovává slavné písně neméně slavné jazzové ikony Elly Fitzgerald. Epoque Quartet koncertoval v Německu, Rakousku, Švýcarsku, Francii, Itálii, Belgii, Holandsku, Anglii, Irsku, Polsku, Maďarsku, na Slovensku, v Chorvatsku, Slovinsku, Srbsku, Bosně a Hercegovině, Řecku, Bulharsku, Izraeli, USA, Kanadě, Brazílii, Číně a v Japonsku. Své zkušenosti s kvartetní hrou také předával na workshopech v Čechách, Srbsku, Brazílii a Izraeli.
270315:30

CESTA ZA PÍSNIČKOU

Workshop pro děti
27. března 2022
15:30 - 17:00 90 min.
Bar Loutka
7-9 let, 10+
Hudební workshop s Gabrielou Vermelho Znáš spoustu písniček, ale sólo zpěv není pro tebe? Zkus to s námi! Společně vytvoříme krásný dětský sbor nádherných andělských hlasů. Nejdříve své hlasy správně rozhýbeme (bez toho se zdravé a šťastné zpívání neobejde) a pak se rozhodneme, do kterých písniček se pustíme. Naučíme se ale i jednu, dvě, tři… nové s doprovodem pětistrunného nástroje kvinton. A třeba si i zkusíme vytvořit vlastní originální píseň. Workshop je určen pro děti bez doprovodu rodičů. Houslistka, violistka, hráčka na kvinton, zpěvačka, skladatelka, herečka a hudební experimentátorka v jedné osobě Gabriela Vermelho se pohybuje na rozhraní mnoha hudebních stylů. Housle vystudovala na Ostravské univerzitě ve třídě proslulého profesora Zděňka Goly. Vystupuje sólově i s předními umělci současné hudební generace a věnuje se interpretaci soudobé hudby. Je primáriem smyčcového kvarteta Gadrew Way, v roce 2013 založila hudební skupinu GaRe. Zároveň je zpěvačkou hudebního seskupení Escualo Quintet, které se věnuje především hudebnímu stylu tango argentino. Skládá scénickou a taneční hudbu, hudbu k celovečerním baletním představením a k dokumentárním filmům. V roce 2005 získala divadelní Cenu Alfreda Radoka. V roce 2020 vydala CD s baletní hudbou, kterou složila k představení Krvavá svatba, jež mělo obnovenou premiéru v Moravském divadle Olomouc. V lednu 2021 vyšlo debutové CD kvarteta Gadrew Way, na kterém Gabriela zpívá a hraje, mj. také své vlastní kompozice. Její autorské sólové album Gabriela Vermelho – Pod povrchem je před dokončením.