260312:30
Autorský projekt Beaty Hlavenkové podle knihy Filipa Rychlebského. Čte Ivan Trojan, zpívají a hrají Gabriela Vermelho, Beata Hlavenková, Milan Cais a Petr Ostrouchov
Návraty scénické adaptace pišlických dobrodružství na Struny dětem se staly tradicí, kterou (zatím) nehodláme porušit! Parta pišliků a její akce „pračka“ či „prdlefuc“ skvěle zrcadlí dětskou představivost a zálibu ve vytváření pro ně tak důležitého mikrosvěta. Nechte se akčními pišliky opět či konečně strhnout a prožijte s nimi skvělá dobrodružství, která se stala i nestala – v tom světě, kde se „jako dějí“ prapodivné věci…
Četba: Ivan Trojan; klávesy a zpěv: Beata Hlavenková; banjo a zpěv: Petr Ostrouchov; perkuse a zpěv: Milan Cais; ukulele a zpěv: Gabriela Vermelho; kontrabas: Tomáš Liška; bicí: Jiří Slavíček; harfa: Hedvika Mousa Bacha; animace: Zdeňka Morávková
„Tak tuhle knížku mám fakt rád. Je to taková jakoby pišlická kronika – vypráví, jak nás tatínek dal Jáchymovi, jak ten nás potom pojmenoval a různě ozdobil. Píše se v ní, jak jsme se s Líkasem vyprali v pračce, jak jsme si udělali vrtulník z hodin a jak jsme se saunovali v troubě. Jéje, my jsme už prožili věcí! A co teprve, když jsme ve formuli ujížděli před Prdlefucem!“ Váš pišlik Jalda J
Beata Hlavenková, skladatelka, zpěvačka, pianistka a aranžérka je jednou z nejvýraznějších muzikantek s nezaměnitelným nadžánrovým autorským rukopisem. Držitelka již dovu cen Anděl vystudovala skladbu na Janáčkově konzervatoři v Ostravě a Master of Music na University of Massachusetts v oboru kompozice, jazzová kompozice a aranžování. Má na kontě šest sólových alb, nejnovější Žijutě vyšlo na podzim 2021. Je autorkou filmové hudby k filmu Dukla 61 nebo nejnověji ke snímku Zátopek. Spolupracovala s řadou tuzemských i zahraničních muzikantů, nejdéle pak s Lenkou Dusilovou, se kterou vytvořila projekty Eternal Seekers a Baromantika. Skládá hudbu pro divadlo a věnuje se také tvorbě pro děti – vedle adaptace Pišlických příběhů je to například hudba ke knize Ó, ó, ó, vajíčko. Spolupracuje také s Loutkami v nemocnici nebo loutkovou scénou Bajka v Českém Těšíně. Učí na NYU a věnuje se též hudebnímu mentoringu.
Petr Ostrouchov je hudební skladatel, hudebník a producent, autor hudby k filmům, jako jsou Želary, Občanský průkaz, Klauni nebo filmová trilogie Zahradnictví (dosud získal sedm nominací na cenu Český lev), a někdejší člen skupiny Sto zvířat. V roce 2007 založil vydavatelství Animal Music zaměřené na jazzovou a alternativní hudbu, které dosud vydalo přes 100 alb, jež postupně získala již 18 cen Anděl. Hudebně produkoval nahrávky předních hudebních osobností a výrazných skupin, například Vladimíra Mišíka (album Jednou tě potkám, oceněné Andělem v šesti kategoriích, či CD Noční obraz ze září 2021), Ivy Bittové, Lenky Dusilové (album Řeka), Dagmar Voňkové nebo kapely Korben Dallas. Pracuje též jako advokát se zaměřením na autorské právo ve filmovém a hudebním průmyslu a přednáší na FAMU a HAMU.
Ivan Trojan se stal vůdčí hereckou osobností Dejvického divadla. Patří k nejlepším a nejvytíženějším českým hercům současnosti (nejen divadelním a filmovým, ale také televizním a rozhlasovým), jehož civilní projev s nádechem jemné komiky je tak věrohodný, že se divák s jeho postavou dokáže snadno ztotožnit. Z dlouhé řady filmů jmenujme například Želary, Díra u Hanušovic, Samotáři, Jedna ruka netleská, Příběhy obyčejného šílenství, Karamazovi, Mazaný Filip, Hořící keř či Anděl páně 1 a 2. K nezapomenutelným divadelním rolím patří hlavní postavy ve hrách Teremin, Oblomov, Revizor či Černá díra.
Milan Cais, hudebník a vizuální umělec, absolvoval AVU (1999) a v současné době pracuje v oborech socha, kresba, instalace, scénografie, performance a video. Účastnil se řady společných výstav u nás i ve světě a jeho práce jsou zastoupeny v několika sbírkách. Od roku 1988 dodnes působí ve skupině Tata Bojs jako skladatel, zpěvák, bubeník, textař, výtvarník a producent. Natočil s ní zatím deset řadových alb, za které skupina postupně obdržela desetkrát výroční cenu Anděl a řadu dalších ocenění. Tvoří hudbu i k divadelním představením, filmu, občas i do reklamy. Žije a pracuje v Praze.
Houslistka, violistka, hráčka na kvinton, zpěvačka, skladatelka, herečka a hudební experimentátorka v jedné osobě Gabriela Vermelho se pohybuje na rozhraní mnoha hudebních stylů. Housle vystudovala na Ostravské univerzitě ve třídě proslulého profesora Zděňka Goly. Vystupuje sólově i s předními umělci současné hudební generace a věnuje se interpretaci soudobé hudby. Je primáriem smyčcového kvarteta Gadrew Way, v roce 2013 založila hudební skupinu GaRe. Zároveň je zpěvačkou hudebního seskupení Escualo Quintet, které se věnuje především hudebnímu stylu tango argentino. Skládá scénickou a taneční hudbu, hudbu k celovečerním baletním představením a k dokumentárním filmům. V roce 2005 získala divadelní Cenu Alfreda Radoka. V roce 2020 vydala CD s baletní hudbou, kterou složila k představení Krvavá svatba, jež mělo obnovenou premiéru v Moravském divadle Olomouc. V lednu 2021 vyšlo debutové CD kvarteta Gadrew Way, na kterém Gabriela zpívá a hraje, mj. také své vlastní kompozice. Její autorské sólové album Gabriela Vermelho – Pod povrchem je před dokončením.
Tomáš Liška studoval kontrabas na Konzervatoři a VOŠ Jaroslava Ježka v Praze a dále magisterské studium na prestižní berlínské univerzitě Jazz Institut Berlin pod vedením renomovaných amerických hráčů a pedagogů Grega Cohena a Johna Hollenbecka. Vystupuje po celém světě. Liškovo debutové sólové album Invisible World (2009, Animal Music) obdrželo cenu Tais Awards 2009 a stejně jako následující alba (Milokraj, Bercheros Odyssey, Fragile Bliss a Invisible Faces) nominaci na cenu Anděl. V současné době dělí svůj čas především mezi svůj autorský kvartet Invisible World a skupinu Robert Křesťan & Druhá tráva, ve které působí jako basista. Za album Hope (2020, Invisible Records) získal cenu Anděl za nejlepší jazzové album roku.
Jiří Slavíček vystudoval Janáčkovu konzervatoř v Ostravě, v roce 1992 začal působit v Praze ve skupině The Four, s níž také zvítězil v soutěži Mezinárodního jazzového festivalu v Karlových Varech. Od té doby působil v různých uskupeních, s nimiž realizoval i řadu nahrávek. Spolupracoval s celou plejádou skvělých českých i zahraničních muzikantů, mj. s Robertem Balzarem a jeho triem, Davidem Dorůžkou, Ondřejem Rumlem, Yvonne Sanchez, Matejem Benkem, Danem Bártou a jeho Illustratosphere, Kubou Stankiewiczem, Craigem Handym nebo Artem Farmerem. Slavíček působí též jako pedagog na pražské HAMU – vyučuje bicí nástroje na jazzovém oddělení.
Hedvika Mousa Bacha absolvovala Gymnázium Jana Nerudy ve třídě Hany Müllerové a Pražskou konzervatoř a HAMU ve třídě doc. Jany Bouškové. Zúčastnila se též řady mistrovských kurzů světoznámých harfistek (Isabelle Perrin, Maria Christina Cleary či Isabelle Moretti) a stáže na lausannské Haute École de Musique u Chantal Mathieu. Věnuje se komorní i sólové dráze a koncertuje po celé Evropě. S houslistkou Monikou Urbanovou tvoří od roku 2010 duo Beautiful Strings. Společně vydaly dvě alba: Beau Soir (2014, skladby francouzských mistrů impresionismu a romantismu) a Beautiful Strings (2020, s autory převážně 20. století). Zároveň je vyhledávanou interpretkou soudobé hudby a řadu skladeb současných skladatelů, například Martina Smolky či Tomáše Svobody, uvedla v premiéře. V roce 2016 založila jediný světový rodinný harfový soubor Prah-a-harP kvartet, se kterým v roce 2019 vydala i CD. Nedílnou součástí jejích aktivit je i orchestrální a pedagogická činnost. V současně době působí na Mezinárodní konzervatoři v Praze a na ZUŠ Music Art.
Zdeňka Morávková je výtvarnice, ilustrátorka a pedagožka v Montessori škole. Je autorkou vizuálu představení Pišlické příběhy. Podílí se na vedení česko-německého festivalu hudby, literatury a umění V centru/Im Zentrum, který putuje každoročně po zajímavých místech Jesenicka. Ve své autorské tvorbě reflektuje přírodní elementy a každodenní život na venkově.