Struny dětem v Minoru | Struny dětem
Menu
230310:00

SWING ME BABY

Koncert
23. března 2024
10:00 - 10:45 45 minut
Malá scéna
0-3 let (pro nejmenší)
Milí rodiče, nechte se společně se svými nejmenšími lapit v útulném prostředí Malé scény divadla Minor do houpavých rytmů a swingových melodií v podání zpěvačky Kateřiny Steinerové za kytarového doprovodu Martina Adamovského. Nesmrtelné československé i americké swingovky protkané stepařskými a swingovými tanečními prvky jsou zárukou skvělého, interaktivního retro zážitku, který vás pohladí po duši. Budete překvapeni, jak reagují vaše drobátka. A pozor – povalování na dekách absolutně povoleno! Pokud si tedy deku nezapomenete vzít s sebou… Kateřina Steinerová je herečka, zpěvačka a tanečnice. V divadle Minor ji můžete vidět v pohádce Polní žínka Evelínka, působí také v Divadle Radka Brzobohatého v muzikálové parodii 50 odstínů! a v představení Freddie – concert show. Ve hře Zavřete oči, swing přichází… hraje svou nejoblíbenější dvojroli Adiny Mandlové a Lídy Baarové. Osm let hrála v muzikálech Divadla Kalich (Pomáda, Osmý světadíl, Krysař, Tajemství ad.). Se svou kapelou Her Swing Boys natočila album I love Peggy Lee, se kterým koncertuje nejen po České republice. Swingové tance učí ve svém tanečním studiu SWING ME BABY! Příležitostně ji lze také vidět v seriálech a ráda připravuje choreografie pro reklamy (např. Nescafé, Hašlerky, T-Mobile) i divadelní představení (EXPOp 1967, Swingujeme, rejdíme, Zpívání v dešti či Meda). Kateřina pochází z Ostravy, je hrdá Moravačka, i když v Praze se cítí jako doma už od studií na Konzervatoři Jaroslava Ježka. Martin Adamovský je absolvent oboru jazzová kytara na Konzervatoři Jaroslava Ježka v Praze. Žije v Plzni, kde spolupracuje s řadou místních hudebníků napříč žánry a působí též v Divadle Josefa Kajetána Tyla jako jeden z kytaristů v muzikálovém oddělení. Kromě hudby se živí coby provozní meteorolog Českého hydrometeorologického ústavu se speciálním zaměřením na bouřky a nebezpečné jevy s nimi spojené. Už téměř tři roky jej můžete také vídat jako „počasáře“ na obrazovkách CNN Prima News.
230310:30

PIŠLICKÉ PŘÍBĚHY

Koncert
23. března 2024
10:30 - 11:30 60 minut
Velký sál
Bez omezení
Čte Ivan Trojan, zpívají a hrají Beata Hlavenková, Gabriela Vermelho, Milan Cais, Petr Ostrouchov, Tomáš Liška, Jiří Slavíček, Hedvika Mousa Bacha a Zdeňka Morávková. Scénická adaptace pišlických dobrodružství na Strunách dětem slaví vpravdě kulaté výročí! A tak nastal čas, aby tradice, kterou jsme celých deset let neporušili, dorazila do finále! Nechte se partou akčních Pišliků na scéně Minoru naposled strhnout a prožijte dobrodružství, která se stala i nestala ve světě, kde se „jako dějí“ prapodivné věci… Derniéra kultovního představení přinese i malé překvapení! „Tak tuhle knížku mám fakt rád. Je to taková jakoby pišlická kronika – vypráví, jak nás tatínek dal Jáchymovi, jak ten nás potom pojmenoval a různě ozdobil. Píše se v ní, jak jsme se s Líkasem vyprali v pračce, jak jsme si udělali vrtulník z hodin a jak jsme se saunovali v troubě. Jéje, my jsme už prožili věcí! A co teprve, když jsme ve formuli ujížděli před Prdlefucem!“ Váš Pišlik Jalda :) Beata Hlavenková, skladatelka, zpěvačka, pianistka a aranžérka, je jednou z nejvýraznějších muzikantek s nezaměnitelným nadžánrovým autorským rukopisem. Držitelka dvou cen Anděl vystudovala skladbu na Janáčkově konzervatoři v Ostravě a Master of Music na University of Massachusetts v oboru kompozice, jazzová kompozice a aranžování. Má na kontě šest sólových alb, nejnovější Žijutě vyšlo na podzim 2021. Je autorkou filmové hudby k filmu Dukla 61, Zátopek či Král Šumavy, vše v režii Davida Ondříčka. Spolupracovala s řadou tuzemských i zahraničních muzikantů, nejdéle pak s Lenkou Dusilovou, se kterou vytvořila projekty Eternal Seekers a Baromantika. Skládá hudbu pro divadlo a věnuje se také tvorbě pro děti – vedle adaptace Pišlických příběhů je to například hudba ke knize Ó, ó, ó, vajíčko. Spolupracuje také s Loutkami v nemocnici nebo loutkovou scénou Bajka v Českém Těšíně. Učí na NYU a je zakládající mentorkou Stipendijní akademie MenART, která podporuje mladé talenty. Ivan Trojan se stal vůdčí hereckou osobností Dejvického divadla. Patří k nejlepším a nejvytíženějším českým hercům současnosti (nejen divadelním a filmovým, ale také televizním a rozhlasovým), jehož civilní projev s nádechem jemné komiky je tak věrohodný, že se divák s jeho postavou dokáže snadno ztotožnit. Z dlouhé řady filmů jmenujme například Šarlatán, Ve stínu, Václav, Samotáři, Jedna ruka netleská, Příběhy obyčejného šílenství, Karamazovi, Mazaný Filip, Hořící keř či Anděl páně 1 a 2. K nezapomenutelným divadelním rolím patří hlavní postavy ve hrách Teremin, Oblomov, Revizor či Černá díra. Gabriela Vermelho, houslistka, violistka, hráčka na kvinton, zpěvačka, skladatelka, herečka a hudební experimentátorka v jedné osobě, se pohybuje na rozhraní mnoha hudebních stylů. Housle vystudovala na Ostravské univerzitě ve třídě proslulého profesora Zděňka Goly, vystupuje sólově i s předními umělci současné hudební generace a věnuje se interpretaci soudobé hudby. Je primáriem smyčcového kvarteta Gadrew Way, v roce 2013 založila hudební skupinu GaRe. Zároveň je zpěvačkou hudebního seskupení Escualo Quintet, které se věnuje především hudebnímu stylu tango argentino. Skládá scénickou a taneční hudbu i hudbu k celovečerním baletním představením a k dokumentárním filmům. V roce 2005 získala divadelní Cenu Alfréda Radoka. Milan Cais, hudebník a vizuální umělec, absolvoval AVU (1999) a v současné době pracuje v oborech socha, kresba, instalace, scénografie, performance a video. Účastnil se řady společných výstav u nás i ve světě a jeho práce je zastoupena v několika sbírkách. Od roku 1988 dodnes působí ve skupině Tata Bojs jako skladatel, zpěvák, bubeník, textař, výtvarník a producent. Natočil s ní zatím deset řadových alb, za které skupina postupně obdržela desetkrát cenu Anděl a řadu dalších ocenění. Tvoří hudbu i k divadelním představením, filmu, občas do reklamy. Žije a pracuje v Praze. Petr Ostrouchov je hudební skladatel, hudebník a producent, autor hudby k filmům, jako jsou Želary, Občanský průkaz, Klauni nebo filmová trilogie Zahradnictví (dosud získal osm nominací na cenu Český lev). V roce 2007 založil vydavatelství Animal Music zaměřené na jazzovou a alternativní hudbu, které dosud vydalo přes 100 alb, jež postupně získala již 23 cen Anděl. Hudebně produkoval nahrávky předních hudebních osobností a výrazných skupin, například Vladimíra Mišíka (alba Jednou tě potkám a Noční obraz), Ivy Bittové, Lenky Dusilové (album Řeka), skupiny Dunaj (album Za vodou), Dagmar Voňkové nebo kapely Korben Dallas. Pracuje též jako advokát se zaměřením na autorské právo ve filmovém a hudebním průmyslu. Hedvika Mousa Bacha absolvovala Pražskou konzervatoř a HAMU ve třídě doc. Jany Bouškové. Zúčastnila se též řady mistrovských kurzů světoznámých harfistek (Isabelle Perrin, Maria Christina Cleary či Isabelle Moretti) a stáže na lausannské Haute École de Musique u Chantal Mathieu. Věnuje se komorní i sólové dráze a koncertuje po celé Evropě. S houslistkou Monikou Urbanovou tvoří od roku 2010 duo Beautiful Strings. Společně vydaly dvě alba: Beau Soir (2014, skladby francouzských mistrů impresionismu a romantismu) a Beautiful Strings (2020, s autory převážně 20. století). Zároveň je vyhledávanou interpretkou soudobé hudby a řadu skladeb současných skladatelů, například Martina Smolky či Tomáše Svobody, uvedla v premiéře. V roce 2016 založila (stále na světě jediný) rodinný harfový soubor Prah-a-harP kvartet, se kterým v roce 2019 vydala i CD. Nedílnou součástí jejích aktivit je též orchestrální a pedagogická činnost. V současně době působí na Mezinárodní konzervatoři v Praze a na ZUŠ Music Art. Tomáš Liška studoval kontrabas na Konzervatoři a VOŠ Jaroslava Ježka v Praze a dále magisterské studium na prestižní berlínské univerzitě Jazz Institut Berlin pod vedením renomovaných amerických hráčů a pedagogů Grega Cohena a Johna Hollenbecka. Vystupuje po celém světě. Liškovo debutové sólové album Invisible World (2009, Animal Music) obdrželo cenu Tais Awards 2009 a stejně jako následující alba (Milokraj, Bercheros Odyssey, Fragile Bliss a Invisible Faces) nominaci na Cenu Anděl. V současné době dělí svůj čas především mezi svůj autorský kvartet Invisible World a skupinu Robert Křesťan & Druhá tráva, ve které působí jako basista. Za album Hope (2020, Invisible Records) získal Cenu Anděl za nejlepší jazzové album roku. Jiří Slavíček vystudoval Janáčkovu konzervatoř v Ostravě, v roce 1992 začal působit v Praze ve skupině The Four, s níž také zvítězil v soutěži Mezinárodního jazzového festivalu v Karlových Varech. Od té doby působil v různých uskupeních, s nimiž také realizoval řadu nahrávek. Spolupracoval s celou řadou skvělých českých i zahraničních muzikantů, mj. s Robertem Balzarem a jeho triem, Davidem Dorůžkou, Ondřejem Rumlem, Yvonne Sanchez, Matejem Benkem, Danem Bártou a jeho Illustratosphere, Kubou Stankiewiczem, Craigem Handym nebo Artem Farmerem. Zdeňka Morávková je výtvarnice, ilustrátorka, pedagožka v Montessori škole. Je autorkou vizuálu představení Pišlické příběhy. Podílí se na vedení česko-německého festivalu hudby, literatury a umění “V centru/Im Zentrum”, který putuje každoročně po zajímavých místech Jesenicka. Ve své autorské tvorbě reflektuje přírodní elementy a každodenní život na venkově.
230312:30

PIŠLICKÉ PŘÍBĚHY

Koncert
23. března 2024
12:30 - 13:30 60 minut
Velký sál
Bez omezení

Čte Ivan Trojan, zpívají a hrají Beata Hlavenková, Gabriela Vermelho, Milan Cais, Petr Ostrouchov, Tomáš Liška, Jiří Slavíček, Hedvika Mousa Bacha a Zdeňka Morávková.

Scénická adaptace pišlických dobrodružství na Strunách dětem slaví vpravdě kulaté výročí! A tak nastal čas, aby tradice, kterou jsme celých deset let neporušili, dorazila do finále! Nechte se partou akčních Pišliků na scéně Minoru naposled strhnout a prožijte dobrodružství, která se stala i nestala ve světě, kde se „jako dějí“ prapodivné věci… Derniéra kultovního představení přinese i malé překvapení!

„Tak tuhle knížku mám fakt rád. Je to taková jakoby pišlická kronika – vypráví, jak nás tatínek dal Jáchymovi, jak ten nás potom pojmenoval a různě ozdobil. Píše se v ní, jak jsme se s Líkasem vyprali v pračce, jak jsme si udělali vrtulník z hodin a jak jsme se saunovali v troubě. Jéje, my jsme už prožili věcí! A co teprve, když jsme ve formuli ujížděli před Prdlefucem!“ Váš Pišlik Jalda :)

Beata Hlavenková, skladatelka, zpěvačka, pianistka a aranžérka, je jednou z nejvýraznějších muzikantek s nezaměnitelným nadžánrovým autorským rukopisem. Držitelka dvou cen Anděl vystudovala skladbu na Janáčkově konzervatoři v Ostravě a Master of Music na University of Massachusetts v oboru kompozice, jazzová kompozice a aranžování. Má na kontě šest sólových alb, nejnovější Žijutě vyšlo na podzim 2021. Je autorkou filmové hudby k filmu Dukla 61, Zátopek či Král Šumavy, vše v režii Davida Ondříčka. Spolupracovala s řadou tuzemských i zahraničních muzikantů, nejdéle pak s Lenkou Dusilovou, se kterou vytvořila projekty Eternal Seekers a Baromantika. Skládá hudbu pro divadlo a věnuje se také tvorbě pro děti – vedle adaptace Pišlických příběhů je to například hudba ke knize Ó, ó, ó, vajíčko. Spolupracuje také s Loutkami v nemocnici nebo loutkovou scénou Bajka v Českém Těšíně. Učí na NYU a je zakládající mentorkou Stipendijní akademie MenART, která podporuje mladé talenty.  

Ivan Trojan se stal vůdčí hereckou osobností Dejvického divadla. Patří k nejlepším a nejvytíženějším českým hercům současnosti (nejen divadelním a filmovým, ale také televizním a rozhlasovým), jehož civilní projev s nádechem jemné komiky je tak věrohodný, že se divák s jeho postavou dokáže snadno ztotožnit. Z dlouhé řady filmů jmenujme například Šarlatán, Ve stínu, Václav, Samotáři, Jedna ruka netleská, Příběhy obyčejného šílenství, Karamazovi, Mazaný Filip, Hořící keř či Anděl páně 1 a 2. K nezapomenutelným divadelním rolím patří hlavní postavy ve hrách Teremin, Oblomov, Revizor či Černá díra.

Gabriela Vermelho, houslistka, violistka, hráčka na kvinton, zpěvačka, skladatelka, herečka a hudební experimentátorka v jedné osobě, se pohybuje na rozhraní mnoha hudebních stylů. Housle vystudovala na Ostravské univerzitě ve třídě proslulého profesora Zděňka Goly, vystupuje sólově i s předními umělci současné hudební generace a věnuje se interpretaci soudobé hudby. Je primáriem smyčcového kvarteta Gadrew Way, v roce 2013 založila hudební skupinu GaRe. Zároveň je zpěvačkou hudebního seskupení Escualo Quintet, které se věnuje především hudebnímu stylu tango argentino. Skládá scénickou a taneční hudbu i hudbu k celovečerním baletním představením a k dokumentárním filmům. V roce 2005 získala divadelní Cenu Alfréda Radoka.

Milan Cais, hudebník a vizuální umělec, absolvoval AVU (1999) a v současné době pracuje v oborech socha, kresba, instalace, scénografie, performance a video. Účastnil se řady společných výstav u nás i ve světě a jeho práce je zastoupena v několika sbírkách. Od roku 1988 dodnes působí ve skupině Tata Bojs jako skladatel, zpěvák, bubeník, textař, výtvarník a producent. Natočil s ní zatím deset řadových alb, za které skupina postupně obdržela desetkrát cenu Anděl a řadu dalších ocenění. Tvoří hudbu i k divadelním představením, filmu, občas do reklamy. Žije a pracuje v Praze.

Petr Ostrouchov je hudební skladatel, hudebník a producent, autor hudby k filmům, jako jsou Želary, Občanský průkaz, Klauni nebo filmová trilogie Zahradnictví (dosud získal osm nominací na cenu Český lev). V roce 2007 založil vydavatelství Animal Music zaměřené na jazzovou a alternativní hudbu, které dosud vydalo přes 100 alb, jež postupně získala již 23 cen Anděl. Hudebně produkoval nahrávky předních hudebních osobností a výrazných skupin, například Vladimíra Mišíka (alba Jednou tě potkám a Noční obraz), Ivy Bittové, Lenky Dusilové (album Řeka), skupiny Dunaj (album Za vodou), Dagmar Voňkové nebo kapely Korben Dallas. Pracuje též jako advokát se zaměřením na autorské právo ve filmovém a hudebním průmyslu.

Hedvika Mousa Bacha absolvovala Pražskou konzervatoř a HAMU ve třídě doc. Jany Bouškové. Zúčastnila se též řady mistrovských kurzů světoznámých harfistek (Isabelle Perrin, Maria Christina Cleary či Isabelle Moretti) a stáže na lausannské Haute École de Musique u Chantal Mathieu. Věnuje se komorní i sólové dráze a koncertuje po celé Evropě. S houslistkou Monikou Urbanovou tvoří od roku 2010 duo Beautiful Strings. Společně vydaly dvě alba: Beau Soir (2014, skladby francouzských mistrů impresionismu a romantismu) a Beautiful Strings (2020, s autory převážně 20. století). Zároveň je vyhledávanou interpretkou soudobé hudby a řadu skladeb současných skladatelů, například Martina Smolky či Tomáše Svobody, uvedla v premiéře. V roce 2016 založila (stále na světě jediný) rodinný harfový soubor Prah-a-harP kvartet, se kterým v roce 2019 vydala i CD. Nedílnou součástí jejích aktivit je též orchestrální a pedagogická činnost. V současně době působí na Mezinárodní konzervatoři v Praze a na ZUŠ Music Art.

Tomáš Liška studoval kontrabas na Konzervatoři a VOŠ Jaroslava Ježka v Praze a dále magisterské studium na prestižní berlínské univerzitě Jazz Institut Berlin pod vedením renomovaných amerických hráčů a pedagogů Grega Cohena a Johna Hollenbecka. Vystupuje po celém světě. Liškovo debutové sólové album Invisible World (2009, Animal Music) obdrželo cenu Tais Awards 2009 a stejně jako následující alba (Milokraj, Bercheros Odyssey, Fragile Bliss a Invisible Faces) nominaci na Cenu Anděl. V současné době dělí svůj čas především mezi svůj autorský kvartet Invisible World a skupinu Robert Křesťan & Druhá tráva, ve které působí jako basista. Za album Hope (2020, Invisible Records) získal Cenu Anděl za nejlepší jazzové album roku.

Jiří Slavíček vystudoval Janáčkovu konzervatoř v Ostravě, v roce 1992 začal působit v Praze ve skupině The Four, s níž také zvítězil v soutěži Mezinárodního jazzového festivalu v Karlových Varech. Od té doby působil v různých uskupeních, s nimiž také realizoval řadu nahrávek. Spolupracoval s celou řadou skvělých českých i zahraničních muzikantů, mj. s Robertem Balzarem a jeho triem, Davidem Dorůžkou, Ondřejem Rumlem, Yvonne Sanchez, Matejem Benkem, Danem Bártou a jeho Illustratosphere, Kubou Stankiewiczem, Craigem Handym nebo Artem Farmerem.

Zdeňka Morávková je výtvarnice, ilustrátorka, pedagožka v Montessori škole. Je autorkou vizuálu představení Pišlické příběhy. Podílí se na vedení česko-německého festivalu hudby, literatury a umění “V centru/Im Zentrum”, který putuje každoročně po zajímavých místech Jesenicka. Ve své autorské tvorbě reflektuje přírodní elementy a každodenní život na venkově.

230311:30

SWING ME BABY

Koncert
23. března 2024
11:30 - 12:15 45 minut
Malá scéna
4-6 let
Užijte si swingové melodie a houpání v rytmu pro radost se svými předškoláčky v útulném prostředí Malé scény divadla Minor. Československé i americké swingovky v podání Kateřiny Steinerové za kytarového doprovodu Martina Adamovského protkané stepařskými a sólo swingovými tanečními prvky nabízejí skvělý retro zážitek. Chuť vyzkoušet si taneční kroky je více než vítána! Kateřina Steinerová je herečka, zpěvačka a tanečnice. V divadle Minor ji můžete vidět v pohádce Polní žínka Evelínka, působí také v Divadle Radka Brzobohatého v muzikálové parodii 50 odstínů! a v představení Freddie – concert show. Ve hře Zavřete oči, swing přichází… hraje svou nejoblíbenější dvojroli Adiny Mandlové a Lídy Baarové. Osm let hrála v muzikálech Divadla Kalich (Pomáda, Osmý světadíl, Krysař, Tajemství ad.). Se svou kapelou Her Swing Boys natočila album I love Peggy Lee, se kterým koncertuje nejen po České republice. Swingové tance učí ve svém tanečním studiu SWING ME BABY! Příležitostně ji lze také vidět v seriálech a ráda připravuje choreografie pro reklamy (např. Nescafé, Hašlerky, T-Mobile) i divadelní představení (EXPOp 1967, Swingujeme, rejdíme, Zpívání v dešti či Meda). Kateřina pochází z Ostravy, je hrdá Moravačka, i když v Praze se cítí jako doma už od studií na Konzervatoři Jaroslava Ježka. Martin Adamovský je absolvent oboru jazzová kytara na Konzervatoři Jaroslava Ježka v Praze. Žije v Plzni, kde spolupracuje s řadou místních hudebníků napříč žánry a působí též v Divadle Josefa Kajetána Tyla jako jeden z kytaristů v muzikálovém oddělení. Kromě hudby se živí coby provozní meteorolog Českého hydrometeorologického ústavu se speciálním zaměřením na bouřky a nebezpečné jevy s nimi spojené. Už téměř tři roky jej můžete také vídat jako „počasáře“ na obrazovkách CNN Prima News.
230313:30

ROZBAL TO!

Koncert
23. března 2024
13:30 - 14:30 60 minut
Malá scéna
4-6 let, 7-9 let
Pestrá paleta barev, nástrojů i žánrů… to na vás vybalí zbrusu nová kapela pro děti a jejich rodiče Rozbal to! A rozbalíme i obří dárek. Co že se v něm skrývá? Co si jen budete přát! Čtyři muzikanti, čtyři herci, čtyři rodiče a řeka splněných přání… Kytara, basové ukulele, zpěv: Pavol Smolárik Kytara, ukulele, cajon, akordeon, zpěv: Petr Reif Basové ukulele, cajon, zpěv: Ondřej Nosálek Piano, pozoun, zpěv: Jana Nosálková Hudební spolupráce: Marek Doubrava Pavol Smolárik se narodil v roce 1981 v Bratislavě, tedy vlastně v Československu. Již od mala si rád neustále prozpěvoval a učil se básničky. To první mu zůstalo dodnes. V sedmi letech ho rodiče přihlásili na hodiny klavíru, ale pravidelně se z nich vracel nešťastný a po pár měsících toto angažmá ukončil. Poté následoval pokus s klasickou kytarou, ale dopadl obdobně. Poté pokus se sborovým zpěvem a opět marný. Pak ve 13 letech pokus č. 2 s kytarou a ten už dopadl o poznání lépe, k čemuž přispěla kapela Beatles a bratři Nedvědi. Pak začal navštěvovat divadelní kroužek, kde byl zaznamenán jistý talent. To vyústilo ve studium loutkového a alternativního herectví na pražské DAMU. Tam objevil kontrabas opřený o zeď a společně se dvěma spolužáky založili hudebně-divadelní skupinu Fekete Seretlek, která slaví 20. výročí. Spoluzakládal Divadlo LETÍ a skupinu Bica Loca Lab pod vedením Jiřího Adámka (Austerlitze). V roce 2023 spoluzaložil kapelu určenou zejména dětskému posluchači Rozbal to! S velkou radostí působí již mnoho let v představeních divadla Minor a hostoval i v mnoha jiných divadlech i nedivadlech (Dejvické divadlo, Národní divadlo, Městská divadla pražská, Studio Damúza, Forum PPV a jiné). Věnuje se také dabingu a reklamnímu „speakrování” a příležitostně působí v Českém rozhlase, České televizi nebo seriálech. Jako objev roku získal cenu festivalu Next Wave a nominaci na cenu Thálie za rok 2021. Všestranně talentovaný herec Ondřej Nosálek působí v řadě divadelních angažmá i v pořadech určených pro televizní obrazovku. Pochází z Ostravy, kde také započal svá studia na Janáčově konzervatoři v hudebně-dramatickém oboru. Odtud pak přesídlil na JAMU do oboru muzikálového herectví. Jeho domovskou scénou je divadlo Minor, z inscenací z posledních let zmiňme Lipany, Pinokio nebo Zá-to-pek, ve kterém ztvárnil hlavní roli a získal za ni v roce 2020 Cenu Thálie v kategorii loutkové divadlo. Z dalších rolí uveďme například Rosencrantze v Hamletovi na Letních shakespearovských slavnostech v roce 2016 nebo roli Pruďase ve West Side Story v Národním divadle v Ostravě v roce 2019. Z televize či z filmového plátna si jeho tvář jistě vybavíte například ze seriálů Specialisté, Místo zločinu Ostrava, Poldové a nemluvně či z filmu Slobodanky Radun MY 2. Za roli Tonyho v tomto snímku byl v roce 2014 nominován na Cenu české filmové kritiky v kategorii nejlepší mužský herecký výkon a na Českého lva v kategorii mužský herecký výkon v hlavní roli. Věnuje se též režii a mentoringu v rámci Stipendijní Akademie MenART na podporu mladých talentů.
230314:30

PRŮVODCE PO HUDEBNÍ GALAXII

Workshop pro děti
23. března 2024
14:30 - 15:30 60 minut
Bar Loutka
7-9 let
Jak zní skladby inspirované vesmírem? Které hudební nástroje dokážou nejlépe napodobit hlasy a zvuky zvířat a proč? Workshop s hudebnicí a rozhlasovou redaktorkou Eliškou Vidomus nabídne k poslechu třeba Karneval zvířat od Camilla Saint-Saënse nebo Planety od Gustava Holsta a zaměří se na to, jak rytmus, tempo, dynamika nebo volba nástrojů určují charakter hudby. Kromě poslechu si něco napíšeš či nakreslíš do pracovních listů plných hravých úkolů a zamyslíme se také nad tím, jak se náš zážitek z hudby mění podle toho, jak a kde ji posloucháme. Tak nastraž uši a vyraz do hudební galaxie! Eliška Vidomus vystudovala Vyšší odbornou školu publicistiky, skladbu na Konzervatoři Jaroslava Ježka a hudební vědu na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy. Před čtrnácti lety založila kapelu Fanfán Tulipán, která hraje originální symbiózu jazzu, funku a filmové hudby. Animovaný klip k titulní písni jejich alba Genius noci byl v roce 2019 uveden na festivalu AniFilm. Kromě koncertů v jazzových klubech a na festivalech s kapelou připravila i řadu vystoupení pro malé diváky, v roce 2017 například pro publikum festivalu Struny dětem. Eliška připravuje pro Český rozhlas Vltava pořady o různých hudebních fúzích vycházejících nejčastěji z jazzu. Ji samotnou velmi baví skandinávský a francouzský jazz, tvorba Františka Skály, výroba koláží a výlety do Českého středohoří.
230316:00

PRŮVODCE PO HUDEBNÍ GALAXII

Workshop pro děti
23. března 2024
16:00 - 17:00 60 minut
Bar Loutka
7-9 let

Jak zní skladby inspirované vesmírem? Které hudební nástroje dokážou nejlépe napodobit hlasy a zvuky zvířat a proč? Workshop s hudebnicí a rozhlasovou redaktorkou Eliškou Vidomus nabídne k poslechu třeba Karneval zvířat od Camilla Saint-Saënse nebo Planety od Gustava Holsta a zaměří se na to, jak rytmus, tempo, dynamika nebo volba nástrojů určují charakter hudby. Kromě poslechu si něco napíšeš či nakreslíš do pracovních listů plných hravých úkolů a zamyslíme se také nad tím, jak se náš zážitek z hudby mění podle toho, jak a kde ji posloucháme. Tak nastraž uši a vyraz do hudební galaxie!

Eliška Vidomus vystudovala Vyšší odbornou školu publicistiky, skladbu na Konzervatoři Jaroslava Ježka a hudební vědu na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy. Před čtrnácti lety založila kapelu Fanfán Tulipán, která hraje originální symbiózu jazzu, funku a filmové hudby. Animovaný klip k titulní písni jejich alba Genius noci byl v roce 2019 uveden na festivalu AniFilm. Kromě koncertů v jazzových klubech a na festivalech s kapelou připravila i řadu vystoupení pro malé diváky, v roce 2017 například pro publikum festivalu Struny dětem. Eliška připravuje pro Český rozhlas Vltava pořady o různých hudebních fúzích vycházejících nejčastěji z jazzu. Ji samotnou velmi baví skandinávský a francouzský jazz, tvorba Františka Skály, výroba koláží a výlety do Českého středohoří.

230316:00

PÓÓÓDIUM… pro Radku Fišarovou

Koncert
23. března 2024
16:00 - 17:00 60 minut
Malá scéna
4-6 let, 7-9 let, 10+
Milé děti i rodiče! Přijďte si s námi vytvořit vlastní písničku. Nebo přímo šanson! Nebo si poslechnout, jak se dá zábavně cestovat mezi žánry! Radka Fišarová je naše přední šansonierka. Že ji hudba naplňuje, věděla již od mala, a šla za svým snem. I o tom a o radosti, jakou hudba ve všech svých podobách přináší, bude její koncert, neboť hudbu v podání této živelné, výsostné profesionálky doprovodí hrou na akordeon výjimečný běloruský hudebník a skladatel Aliaksandr Yasinski a poutavé povídání již tradičně moderované nezaměnitelným způsobem hercem a režisérem Filipem Jevičem. Zpěvačka Radka Fišarová, uhrančivá dáma české muzikálové scény, zpívá a koncertuje od dětství. Díky muzikálovému představení Edith – vrabčák z předměstí se začala věnovat šansonu, jejž interpretuje s takovou přesvědčivostí, že si vysloužila přízvisko „česká Edith Piaf“. Její tvorba je však žánrově velmi pestrá (začátky její hudební dráhy jsou spojeny s folkem a country) a spolupracuje s celou řadou muzikantů napříč žánry i symfonickými orchestry. Šansonům tak otevírá nové cesty díky netradičním aranžím (například ve spolupráci s předním skladatelem Alešem Březinou na CD Rendez-vous). Nedílnou součást jejího repertoáru tvoří i vlastní autorská tvorba. Vystudovala Konzervatoř Jaroslava Ježka v Praze, ve dvaceti letech uspěla v konkurzu na svou první hlavní roli v životě – roli Evity. Od té doby má za sebou již dlouhou řadu muzikálových rolí, vyzkoušela si také operu, účinkovala v projektu Bernsteinova mše. Několik let moderovala Noční Mikrofórum na Dvojce Českého rozhlasu. Se skupinou českých výtvarníků ve spolupráci s Galerií La Femme vystupovala na vernisážích v Brazílii, Kanadě či Ekvádoru. Její sólová diskografie vychází především z francouzského šansonu (Pocta Edith Piaf, Paris Paris, Pod pařížským nebem, Rendez-vous, Madamme de Paris, Život v růžích), hostovala však na řadě nahrávek různých žánrů (Velvet revolution, Ozvěny z kamene, Hladina zvlněná, Čarovánky). Propůjčila hlas několika postavám animovaných filmů z produkce Disney (např. Rebelka, Popelka 2 či Zvonilka 2). Výraznou kapitolou v jejím životě je také pedagogická činnost (Pražská konzervatoř, Konzervatoř Jaroslava Ježka, VOŠH), workshopy a mistrovské kurzy a také role mentorky v rámci Stipendijní akademie MenART, která podporuje mladé talenty. Je autorkou úspěšné hudební soutěžní výzvy pro hudebně nadané děti Chci Tě slyšet (2021)! Aliaksandr Yasinski se narodil v běloruském Baranoviči a už odmalička byl „do muziky“. Jeho knoflíkový akordeon jede dnes na plné obrátky, protože hraje s mnoha uskupeními (Shum Davar, Radka Fišarová, Jelen Iva Marešová, The Unlimited Trio a další…) a také vyučuje. A když zrovna nehraje nebo neučí, tak skládá, provozuje mobilní nahrávací studio nebo rozepisuju notové party. Vystudoval Konzervatoř v Minsku, Pražskou konzervatoř a HAMU. Filip Jevič je multidisciplinární osobnost – vedle herectví a režie se věnuje naplno fyzioterapii dětí. I v této oblasti mu herecký talent pomáhá v dětech podněcovat motivaci a neváhá si „vypůjčovat“ řadu dalších technik a metod, třeba těch inspirovaných novým cirkusem. Obor herectví i režie vystudoval na pražské DAMU, v letech 2004 až 2013 působil v angažmá divadla Minor, z rolí zmiňme například Old Shatterhanda v představení Vinnetou či Bruncvíka (ocenění za herecký výkon z festivalu Skupova Plzeň v roce 2006 a 2008) či Anděla v představení Vánoce aneb Příběh o narození. V jeho režii vznikla celá řada představení, například Dlouhý, Široký a Bystrozraký (hlavní cena festivalu Přelet nad loutkářským hnízdem v roce 2003), O rackovi a kočce, která ho naučila létat (pro Dejvické divadlo, 2006), Ronja, dcera loupežníka (2020) nebo Bajaja pro Studio Damúza. V letech 2007–2012 připravoval programovou koncepci festivalu VyšeHrátky, koncepčně i režijně se mezi roky 2013 a 2017 ujímal projektu Barokní noc na zámku Český Krumlov. Nejen jako režisér, ale též jako scenárista připravil představení Karneval zvířat a Péťa a vlk pro Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK. Věnuje se též moderování, například v letech 2009 až 2014 byl netradičním průvodcem festivalu Struny dětem.
230318:00

KLUKOVINY? NEVADÍ!

Koncert
23. března 2024
18:00 - 19:00 60 minut
Velký sál
4-6 let, 7-9 let, 10+
Čtyři tátové zahrají dětem písně pro dospělé a dospělým písně pro děti. Při poslechu jejich hudby zjistíte, že „čítankoví“ básníci jako František Hrubín, Josef Hiršal nebo Jaroslav Seifert psali fakt cool bigbítové texty. Žánrů však uslyšíte víc, protože Hm… umějí zahrát hravě prostě vše… Zazní Klukoviny aneb písně pro děti a spousta dalšího z jejich celkem šesti, ehm vlastně sedmi alb. Že je ještě neznáte? Nevadí! I na takto pojmenované album dojde. A určitě i na nějaké novinky! Kytara a zpěv: Marek Doubrava Housle a zpěv: Viktor Ekrt Saxofony, klarinety, flétny, tuba, kytara a zpěv: Filip Nebřenský Bicí a zpěv: Jaroslav Noga Hm… existuje od roku 1994. Od začátku v ní hrají Marek Doubrava a Viktor Ekrt, brzy se k nim přidal Filip Nebřenský a před pár lety Jaroslav Noga. Jedno krásné období mezi lety 1997 až 2000 hráli také s Ondrou Anděrou (WWW) a Milanem Caisem (Tata Bojs), od roku 2000 do roku 2016 s nimi na bicí hrál další zásadní člen skupiny Tomáš Rejholec. Na odchodnou dostal od Marka Doubravy písničku Odcházím, která vyšla na albu Nevadí. Vydali šest alb oficiálních a jedno (to úplně první) neoficiální. Hm… vlastně hrají mainstreamové písničky, ovšem v jejich podání zní zcela nadžánrově – s nadhledem a smyslem pro sebeironii i promyšlené detaily do nich pouštějí rock, folk, klasickou hudbu i jazz. Kromě autorských textů Marka Doubravy a Petra Kotouše zhudebňují s hravostí sobě vlastní básně celé řady českých i zahraničních básníků (Antonína Sovy, Josefa Kainara, Pavla Šruta, Arthura Rimbauda či Raymonda Carvera). Marek Doubrava uplatňuje svůj talent také v oblasti scénické a filmové tvorby. Složil například hudbu animovanému filmu Lajka a oceněným inscenacím v divadle Minor, Národním i Dejvickém divadle. Společně Viktorem Ekrtem složili hudbu filmové pohádce Čertí brko. Viktor je zároveň mistrem zvuku a doma na poličce má již dvě sošky Českého lva za nejlepší zvuk u filmů Alois Nebel a Masaryk. Baskytarista a hráč na početné dechové nástroje Filip Nebřenský je známý ze skvělého projektu pro děti Bombarďák i z divadla Minor. Sestavu pak skvěle dotváří výtečný bubeník, perkusista a hráč na marimbu a vibrafon i příležitostný zpěvák Jaroslav Noga. „Hm… jsou na české scéně zajímavým úkazem kapely v pravém slova smyslu kultovním. Přestože vlastně po celou dobu existence (už od roku 1994) hrají mainstreamové písničky, ke skutečnému mainstreamovému publiku nikdy nepronikli.“ Ondřej Bezr, Lidovky.cz, 29. 11. 2019
240310:00

BEATBOX A VOKÁLNÍ ÚLETY

Koncert
24. března 2024
10:00 - 11:00 60 minut
Velký sál
4-6 let, 7-9 let, 10+
Lidský hlas je nejvíc. Své o tom ví šestice zpěváků a zpěvaček, kteří si rádi hrají a navzdory své pokročilé dospělosti jsou svou hudební duší stále dětmi. SKETY si pro vás připravily posluchačsky hravý hudební program, ve kterém jsou sami sobě orchestrem: zazní vokální aranže slavných písní, třeba Children's song Chicka Corey, autorské, vtipně otextované kousky či zhudebněná báseň Josefa Kainara Hajany. Nebude chybět ani beatbox a vokální úlety do jiných sfér. P.S.: Pokud se stydíte veřejně zpívat, po tomto místy interaktivním koncertě se váš stud rozplyne. Zpěv: Petr Wajsar, Veronika Vítová, Marta Kloučková, Alice Bauer, Michal Strnad a Štěpán Janoušek Skety jsou šestičlenné vokální těleso, které působí na domácí i mezinárodní scéně od roku 2014, kdy vyhráli první místo v jazzové kategorii na mezinárodním festivalu vokal.total v Grazu. V roce 2017 na labelu Warner Music vyšlo CD Týdytý, které je plné autorské tvorby a skvělých hostů. Debutové eponymní CD z roku 2015 bylo nominováno ve čtyřech kategoriích na mezinárodní žánrové ceny CARA (Contempoprary A Cappella Recording Awards). Skety se hlásí k odkazu jazzových a cappella souborů, ale jeho hranice rádi a často posouvají tam, kde by to mnozí nečekali, a vytváří tak svůj osobitý zvuk i styl. Kromě interpretací přejatých skladeb leží jejich těžiště též ve výrazné autorské tvorbě, zejména z dílny skladatele Petra Wajsara. Říká se o nich, že jejich hudba dává vzpomenout na legendární vokální tělesa Singers Unlimited či Manhattan Transfer, i když jdou vlastní, originální cestou.
240310:00

POCIŤ POCIT - premiéra

Koncert
24. března 2024
10:00 - 11:00 45 minut
Malá scéna
7-9 let, 10+
Taky jste se někdy báli vlastního stínu, bouchli vzteky jako papiňák, znechucením se vám obrátil žaludek nebo jste radostí skákali do nebe a zamilovali se až po uši? Pak je všechno v pořádku. Pocity jsou naší součástí, ať jsme velcí nebo malí. Ne vždy ale přesně rozumíme tomu, co nám sdělují. Ovšem prvním krokem na cestě k jejich poznání je dovolit si je všechny mít. Emocionální smršť, která se nevyhne dětem ani dospělým, přináší premiéra hudebně-divadelního představení vcházející z Knihy pocitů Ester Staré. Námět, scénář a texty písní: Ester Stará Režie: Ondřej Nosálek Hudba: Beata Hlavenková Dramaturgická spolupráce: Iva Kopecká Hrají: Gabriela Vermelho, Gustav Hašek, Helena Nádobová, Václav Trojan Kytara: Tomáš Fuchs Basa, perkuse a zpěv: Ondřej Komárek Beata Hlavenková, skladatelka, zpěvačka, pianistka a aranžérka, je jednou z nejvýraznějších muzikantek s nezaměnitelným nadžánrovým autorským rukopisem. Držitelka dvou cen Anděl vystudovala skladbu na Janáčkově konzervatoři v Ostravě a Master of Music na University of Massachusetts v oboru kompozice, jazzová kompozice a aranžování. Má na kontě šest sólových alb, nejnovější Žijutě vyšlo na podzim 2021. Je autorkou filmové hudby k filmu Dukla 61, Zátopek či Král Šumavy, vše v režii Davida Ondříčka. Spolupracovala s řadou tuzemských i zahraničních muzikantů, nejdéle pak s Lenkou Dusilovou, se kterou vytvořila projekty Eternal Seekers a Baromantika. Skládá hudbu pro divadlo a věnuje se také tvorbě pro děti – vedle adaptace Pišlických příběhů je to například hudba ke knize Ó, ó, ó, vajíčko. Spolupracuje také s Loutkami v nemocnici nebo loutkovou scénou Bajka v Českém Těšíně. Učí na NYU a je zakládající mentorkou Stipendijní akademie MenART, která podporuje mladé talenty. Gabriela Vermelho, houslistka, violistka, hráčka na kvinton, zpěvačka, skladatelka, herečka a hudební experimentátorka v jedné osobě, se pohybuje na rozhraní mnoha hudebních stylů. Housle vystudovala na Ostravské univerzitě ve třídě proslulého profesora Zděňka Goly, vystupuje sólově i s předními umělci současné hudební generace a věnuje se interpretaci soudobé hudby. Je primáriem smyčcového kvarteta Gadrew Way, v roce 2013 založila hudební skupinu GaRe. Zároveň je zpěvačkou hudebního seskupení Escualo Quintet, které se věnuje především hudebnímu stylu tango argentino. Skládá scénickou a taneční hudbu i hudbu k celovečerním baletním představením a k dokumentárním filmům. V roce 2005 získala divadelní Cenu Alfréda Radoka. Ester Stará vystudovala speciální pedagogiku na Pedagogické fakultě UK, pracuje jako speciální pedagožka a logopedka. Je patronkou Zlatého dítěte, kreativní soutěže na podporu čtenářství a současně píše knížky pro děti. Díky zkušenostem z praxe a spolupráci s manželem, ilustrátorem Milanem Starým, stojí za vznikem knih zaměřených na rozvoj komunikačních dovedností, např. Povíš mi to? nebo Mařenka už říká Ř!. Píše také pohádky a příběhy pro mladší školáky. Text knihy Chrochtík a Kvikalka na cestě za blýskavým prasátkem byl oceněn Zlatou stuhou, knihy A pak se to stalo, Šedík a Bubi a Jedééém! byly zapsány do prestižního mezinárodního katalogu The White Ravens. Její nejnovější knihou určenou čtenářům od 8 let je Kniha pocitů. Knihy Ester Staré vycházejí též v zahraničí. Všestranně talentovaný herec Ondřej Nosálek působí v řadě divadelních angažmá i v pořadech určených pro televizní obrazovku. Pochází z Ostravy, kde také započal svá studia na Janáčově konzervatoři v hudebně-dramatickém oboru. Odtud pak přesídlil na JAMU do oboru muzikálového herectví. Jeho domovskou scénou je divadlo Minor, z inscenací z posledních let zmiňme Lipany, Pinokio nebo Zá-to-pek, ve kterém ztvárnil hlavní roli a získal za ni v roce 2020 Cenu Thálie v kategorii loutkové divadlo. Z dalších rolí uveďme například Rosencrantze v Hamletovi na Letních shakespearovských slavnostech v roce 2016 nebo roli Pruďase ve West Side Story v Národním divadle v Ostravě v roce 2019. Z televize či z filmového plátna si jeho tvář jistě vybavíte například ze seriálů Specialisté, Místo zločinu Ostrava, Poldové a nemluvně či z filmu Slobodanky Radun MY 2. Za roli Tonyho v tomto snímku byl v roce 2014 nominován na Cenu české filmové kritiky v kategorii nejlepší mužský herecký výkon a na Českého lva v kategorii mužský herecký výkon v hlavní roli. Věnuje se též režii a mentoringu v rámci Stipendijní Akademie MenART na podporu mladých talentů. Gustav Hašek je český divadelní, televizní a filmový herec, moderátor, komik a dabér. Vystupuje v řadě divadel, například v divadle Minor, Aha!, Laterně magice, D21, Na Fidlovačce či Broadway. Ve filmu se poprvé objevil roku 2008 ve snímku O život, následně si zahrál v dramatu Já, Olga Hepnarová nebo učitele ve filmu Havel. Pro televizní obrazovku ztvárnil na deset menších seriálových rolí. Svůj hlas propůjčuje audioknihám a od roku 2009 je členem projektu scénického čtení Listování. V roce 2022 získal cenu Thálie v kategorii loutkové divadlo za ztvárnění role Matěje Kopeckého v inscenaci Bratři naděje uváděné v divadle Minor.
240311:30 

POCIŤ POCIT - premiéra

Koncert
24. března 2024
11:30  - 12:30 45 minut
Malá scéna
7-9 let, 10+

Taky jste se někdy báli vlastního stínu, bouchli vzteky jako papiňák, znechucením se vám obrátil žaludek nebo jste radostí skákali do nebe a zamilovali se až po uši? Pak je všechno v pořádku. Pocity jsou naší součástí, ať jsme velcí nebo malí. Ne vždy ale přesně rozumíme tomu, co nám sdělují. Ovšem prvním krokem na cestě k jejich poznání je dovolit si je všechny mít. Emocionální smršť, která se nevyhne dětem ani dospělým, přináší premiéra hudebně-divadelního představení vcházející z Knihy pocitů Ester Staré.

Námět, scénář a texty písní: Ester Stará
Režie: Ondřej Nosálek
Hudba: Beata Hlavenková
Dramaturgická spolupráce: Iva Kopecká

Hrají: Gabriela Vermelho, Gustav Hašek, Helena Nádobová, Václav Trojan
Kytara: Tomáš Fuchs
Basa, perkuse a zpěv: Ondřej Komárek

Beata Hlavenková, skladatelka, zpěvačka, pianistka a aranžérka, je jednou z nejvýraznějších muzikantek s nezaměnitelným nadžánrovým autorským rukopisem. Držitelka dvou cen Anděl vystudovala skladbu na Janáčkově konzervatoři v Ostravě a Master of Music na University of Massachusetts v oboru kompozice, jazzová kompozice a aranžování. Má na kontě šest sólových alb, nejnovější Žijutě vyšlo na podzim 2021. Je autorkou filmové hudby k filmu Dukla 61, Zátopek či Král Šumavy, vše v režii Davida Ondříčka. Spolupracovala s řadou tuzemských i zahraničních muzikantů, nejdéle pak s Lenkou Dusilovou, se kterou vytvořila projekty Eternal Seekers a Baromantika. Skládá hudbu pro divadlo a věnuje se také tvorbě pro děti – vedle adaptace Pišlických příběhů je to například hudba ke knize Ó, ó, ó, vajíčko. Spolupracuje také s Loutkami v nemocnici nebo loutkovou scénou Bajka v Českém Těšíně. Učí na NYU a je zakládající mentorkou Stipendijní akademie MenART, která podporuje mladé talenty.  

Gabriela Vermelho, houslistka, violistka, hráčka na kvinton, zpěvačka, skladatelka, herečka a hudební experimentátorka v jedné osobě, se pohybuje na rozhraní mnoha hudebních stylů. Housle vystudovala na Ostravské univerzitě ve třídě proslulého profesora Zděňka Goly, vystupuje sólově i s předními umělci současné hudební generace a věnuje se interpretaci soudobé hudby. Je primáriem smyčcového kvarteta Gadrew Way, v roce 2013 založila hudební skupinu GaRe. Zároveň je zpěvačkou hudebního seskupení Escualo Quintet, které se věnuje především hudebnímu stylu tango argentino. Skládá scénickou a taneční hudbu i hudbu k celovečerním baletním představením a k dokumentárním filmům. V roce 2005 získala divadelní Cenu Alfréda Radoka.

Ester Stará vystudovala speciální pedagogiku na Pedagogické fakultě UK, pracuje jako speciální pedagožka a logopedka. Je patronkou Zlatého dítěte, kreativní soutěže na podporu čtenářství a současně píše knížky pro děti. Díky zkušenostem z praxe a spolupráci s manželem, ilustrátorem Milanem Starým, stojí za vznikem knih zaměřených na rozvoj komunikačních dovedností, např. Povíš mi to? nebo Mařenka už říká Ř!. Píše také pohádky a příběhy pro mladší školáky. Text knihy Chrochtík a Kvikalka na cestě za blýskavým prasátkem byl oceněn Zlatou stuhou, knihy A pak se to stalo, Šedík a Bubi a Jedééém! byly zapsány do prestižního mezinárodního katalogu The White Ravens. Její nejnovější knihou určenou čtenářům od 8 let je Kniha pocitů. Knihy Ester Staré vycházejí též v zahraničí.

Všestranně talentovaný herec Ondřej Nosálek působí v řadě divadelních angažmá i v pořadech určených pro televizní obrazovku. Pochází z Ostravy, kde také započal svá studia na Janáčově konzervatoři v hudebně-dramatickém oboru. Odtud pak přesídlil na JAMU do oboru muzikálového herectví. Jeho domovskou scénou je divadlo Minor, z inscenací z posledních let zmiňme Lipany, Pinokio nebo Zá-to-pek, ve kterém ztvárnil hlavní roli a získal za ni v roce 2020 Cenu Thálie v kategorii loutkové divadlo. Z dalších rolí uveďme například Rosencrantze v Hamletovi na Letních shakespearovských slavnostech v roce 2016 nebo roli Pruďase ve West Side Story v Národním divadle v Ostravě v roce 2019. Z televize či z filmového plátna si jeho tvář jistě vybavíte například ze seriálů Specialisté, Místo zločinu Ostrava, Poldové a nemluvně či z filmu Slobodanky Radun MY 2. Za roli Tonyho v tomto snímku byl v roce 2014 nominován na Cenu české filmové kritiky v kategorii nejlepší mužský herecký výkon a na Českého lva v kategorii mužský herecký výkon v hlavní roli. Věnuje se též režii a mentoringu v rámci Stipendijní Akademie MenART na podporu mladých talentů.

Gustav Hašek je český divadelní, televizní a filmový herec, moderátor, komik a dabér. Vystupuje v řadě divadel, například v divadle Minor, Aha!, Laterně magice, D21, Na Fidlovačce či Broadway. Ve filmu se poprvé objevil roku 2008 ve snímku O život, následně si zahrál v dramatu Já, Olga Hepnarová nebo učitele ve filmu Havel. Pro televizní obrazovku ztvárnil na deset menších seriálových rolí. Svůj hlas propůjčuje audioknihám a od roku 2009 je členem projektu scénického čtení Listování. V roce 2022 získal cenu Thálie v kategorii loutkové divadlo za ztvárnění role Matěje Kopeckého v inscenaci Bratři naděje uváděné v divadle Minor.

240310:00

VELKÉ BUBENDO

Workshop pro děti
24. března 2024
10:00 - 10:45 45 minut
Bar Loutka
4-6 let
Pozor, pozor! Letošní bubnování zabubnuje na jinou notu než vloni! S bubeníky-dobrodruhy Honzou Hrovatitschem a Pavolem Smolárikem se budeš od samého začátku podílet na přípravě hudebně-vokálně pohybovém díle, které v závěru workshopu slavnostně zažije svou premiéru. Buď připraven a ve střehu, protože pokud vše správně secvičíme, jistojistě všechny uvedeme svým bubenickým umění v úžas! :) Jan Hrovatitsch hraje na bicí nástroje od čtyř let. Prošel si základním hudebním vzděláním na ZUŠ v Roudnici nad Labem, kde byl hned od prvního ročníku členem dechového orchestru mladých. Již s tímto tělesem cestoval po různých státech Evropy. Absolvoval Konzervatoř Jaroslava Ježka v Praze ve třídě profesora Miroslava Kympla a začal hrát v malých jazzových uskupeních a také ve školním Bigbandu Václava Kozla. S velkými bigbandovými tělesy spolupracuje dodnes. V letech 2003–2004 vystupoval jako Ringo Starr ve španělském projektu Beatles4ever na Kanárských ostrovech, následně účinkoval také v muzikálech na zaoceánských lodích, na kterých trávil vždy tři letní měsíce. Sedmnáct let působí jako hudebník a herec divadla Minor, sedmým rokem je ředitelem Základní umělecké školy ve Štětí. Ve Stavovském divadle hraje v inscenaci Oběd u Wittgensteina a v Národním divadle v pohádce Kráska a zvíře. Pavol Smolárik se narodil v roce 1981 v Bratislavě, tedy vlastně v Československu. Již od mala si rád neustále prozpěvoval a učil se básničky. To první mu zůstalo dodnes. V sedmi letech ho rodiče přihlásili na hodiny klavíru, ale pravidelně se z nich vracel nešťastný a po pár měsících toto angažmá ukončil. Poté následoval pokus s klasickou kytarou, ale dopadl obdobně. Poté pokus se sborovým zpěvem a opět marný. Pak ve 13 letech pokus č. 2 s kytarou a ten už dopadl o poznání lépe, k čemuž přispěla kapela Beatles a bratři Nedvědi. Pak začal navštěvovat divadelní kroužek, kde byl zaznamenán jistý talent. To vyústilo ve studium loutkového a alternativního herectví na pražské DAMU. Tam objevil kontrabas opřený o zeď a společně se dvěma spolužáky založili hudebně-divadelní skupinu Fekete Seretlek, která slaví 20. výročí. Spoluzakládal Divadlo LETÍ a skupinu Bica Loca Lab pod vedením Jiřího Adámka (Austerlitze). V roce 2023 spoluzaložil kapelu určenou zejména dětskému posluchači Rozbal to! S velkou radostí působí již mnoho let v představeních divadla Minor a hostoval i v mnoha jiných divadlech i nedivadlech (Dejvické divadlo, Národní divadlo, Městská divadla pražská, Studio Damúza, Forum PPV a jiné). Věnuje se také dabingu a reklamnímu „speakrování” a příležitostně působí v Českém rozhlase, České televizi nebo seriálech. Jako objev roku získal cenu festivalu Next Wave a nominaci na cenu Thálie za rok 2021.
240311:15

VELKÉ BUBENDO

Workshop pro děti
24. března 2024
11:15 - 12:00 45 minut
Bar Loutka
4-6 let

Pozor, pozor! Letošní bubnování zabubnuje na jinou notu než vloni! S bubeníky-dobrodruhy Honzou Hrovatitschem a Pavolem Smolárikem se budeš od samého začátku podílet na přípravě hudebně-vokálně pohybovém díle, které v závěru workshopu slavnostně zažije svou premiéru. Buď připraven a ve střehu, protože pokud vše správně secvičíme, jistojistě všechny uvedeme svým bubenickým umění v úžas! :)

Jan Hrovatitsch hraje na bicí nástroje od čtyř let. Prošel si základním hudebním vzděláním na ZUŠ v Roudnici nad Labem, kde byl hned od prvního ročníku členem dechového orchestru mladých. Již s tímto tělesem cestoval po různých státech Evropy. Absolvoval Konzervatoř Jaroslava Ježka v Praze ve třídě profesora Miroslava Kympla a začal hrát v malých jazzových uskupeních a také ve školním Bigbandu Václava Kozla. S velkými bigbandovými tělesy spolupracuje dodnes. V letech 2003–2004 vystupoval jako Ringo Starr ve španělském projektu Beatles4ever na Kanárských ostrovech, následně účinkoval také v muzikálech na zaoceánských lodích, na kterých trávil vždy tři letní měsíce. Sedmnáct let působí jako hudebník a herec divadla Minor, sedmým rokem je ředitelem Základní umělecké školy ve Štětí. Ve Stavovském divadle hraje v inscenaci Oběd u Wittgensteina a v Národním divadle v pohádce Kráska a zvíře.

Pavol Smolárik se narodil v roce 1981 v Bratislavě, tedy vlastně v Československu. Již od mala si rád neustále prozpěvoval a učil se básničky. To první mu zůstalo dodnes. V sedmi letech ho rodiče přihlásili na hodiny klavíru, ale pravidelně se z nich vracel nešťastný a po pár měsících toto angažmá ukončil. Poté následoval pokus s klasickou kytarou, ale dopadl obdobně. Poté pokus se sborovým zpěvem a opět marný. Pak ve 13 letech pokus č. 2 s kytarou a ten už dopadl o poznání lépe, k čemuž přispěla kapela Beatles a bratři Nedvědi. Pak začal navštěvovat divadelní kroužek, kde byl zaznamenán jistý talent. To vyústilo ve studium loutkového a alternativního herectví na pražské DAMU. Tam objevil kontrabas opřený o zeď a společně se dvěma spolužáky založili hudebně-divadelní skupinu Fekete Seretlek, která slaví 20. výročí. Spoluzakládal Divadlo LETÍ a skupinu Bica Loca Lab pod vedením Jiřího Adámka (Austerlitze). 

V roce 2023 spoluzaložil kapelu určenou zejména dětskému posluchači Rozbal to! S velkou radostí působí již mnoho let v představeních divadla Minor a hostoval i v mnoha jiných divadlech i nedivadlech (Dejvické divadlo, Národní divadlo, Městská divadla pražská, Studio Damúza, Forum PPV a jiné). Věnuje se také dabingu a reklamnímu „speakrování” a příležitostně působí v Českém rozhlase, České televizi nebo seriálech. Jako objev roku získal cenu festivalu Next Wave a nominaci na cenu Thálie za rok 2021.

240312:30

NEVÝCHOVNÝ KONCERT S HONZOU KUČEROU - premiéra

Koncert
24. března 2024
12:30 - 13:30 60 minut
Malá scéna
4-6 let, 7-9 let, 10+
Tušíte, co je mantl, prkenice, tretka, pinetka nebo třeba žargon? A když se řekne „Šel facír na špacír“, máte představu, kdože to kam vlastně kráčel? Že ne, ale rádi byste to věděli? Tak v tom případě si přijďte poslechnout písničky vyhledávaného hudebního skladatele Jana Kučery a talentované textařky a básnířky Hany Kašákové, které se takovými netradičními a třeba i pozapomenutými slovy jen hemží. Bude se zpívat, hrát, ale i povídat o tom, jak taková píseň vzniká a jestli je lepší čekat na polibek Múzy nebo radši hodit pár zmuchlaných papírů do koše. Bude to legrace a možná přijde i facír! Hudba: Jan Kučera Text: Hana Kašáková Zpěv: Markéta Šandová, Jan Dvořák Cajón: Šimon Veselý Kontrabas: Jan Kořínek Jan Kučera Dirigent, skladatel a klavírista Jan Kučera patří mezi nejvšestrannější české umělce. Tvoří kompozice symfonické, komorní i písňové, zároveň má na svém kontě přes třicet scénických hudeb. Bohatá je i jeho tvorba aranží – je autorem symfonických úprav písní Jaroslava Ježka a několika symfonických suit složených z písní a melodií z českých filmů. Jeho skladby provedla Česká filharmonie, Národní divadlo v Praze, Lotyšská národní opera v Rize, Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK, Symfonický orchestr Českého rozhlasu a řada dalších divadel a orchestrů. Jako dirigent pravidelně spolupracuje s předními českými orchestry. Vedle klasického repertoáru se zaměřuje též na skladby soudobých autorů, jež uvádí často v premiéře. V letech 2002–2010 byl jeho hlavním působištěm Symfonický orchestr Českého rozhlasu. U příležitosti českého předsednictví v Radě Evropské unie v roce 2009 s ním natočil pro Supraphon hymny dvaceti sedmi členských států Evropské unie. V rámci Dne české státnosti 2010 zrekonstruoval původní partituru Oskara Nedbala a Jaroslava Křičky k němému filmu Svatý Václav z roku 1929, hudbu natočil na DVD a ve spolupráci se Symfonickým orchestrem hl. m. Prahy FOK provedl i s projekcí filmu v pražském Rudolfinu. V letech 2015–2021 byl angažován jako šéfdirigent Karlovarského symfonického orchestru. Působí i na operní scéně. Na Nové scéně Národního divadla v Praze nastudoval dvě krátké opery Dmitrije Šostakoviče – Antiformalistický jarmark a Orango – a ve světové premiéře svoji komickou operu Rudá Marie komponovanou na námět kultovního rozhlasového seriálu Rodinka Tlučhořových autorů Oldřicha Kaisera a Jiřího Lábuse. V lednu 2016 nastudoval v Národním divadle operu La Cenerentola (Popelka) Gioacchina Rossiniho. Je autorem baletů Tři mušketýři a Zkrocení zlé ženy. Svoji všestrannost naplno projevil v projektu Wanted, kde společně s Dagmar Peckovou a Epoque Orchestra v pražské Lucerně osmnáctkrát uvedli scénickou podobu písní Kurta Weilla (2017). Dirigoval rovněž nové nastudování výpravné scénické podoby Mše Leonarda Bernsteina. Markéta Šandová Vystudovala Taneční konzervatoř v Brně. Je profesionální tanečnicí, choreografkou, herečkou a také zpěvačkou. Jakožto letitá členka Černého divadla Jiřího Srnce procestovala např. Argentinu, Chile, Koreu, Kolumbii, Peru, Venezuelu nebo také Čínu. Jak v tanečních, tak i v hereckých rolích jste ji mohli vidět na řadě předních českých scén (Divadlo Semafor, Státní Opera Praha, Mahenovo divadlo, Janáčkovo divadlo, Divadlo Hybernia, Divadlo F. X. Šaldy, Divadlo Radka Brzobohatého atd.). Ráda se věnuje nejen divadlu, ale také natáčení filmů či jiných televizních příležitostí. Hana Kašáková Narodila se v roce 1981 v Kutné Hoře. Vystudovala hudebně-dramatický obor na Pražské konzervatoři a plánovala, že se stane herečkou. Na prknech, která znamenají svět, nabrala první herecké i životní zkušenosti, ale nakonec svou profesní dráhu nasměrovala jinam. Vystudovala publicistiku, tvůrčí psaní a management, což ji zaválo k práci reklamní textařky, které se věnuje od roku 2007. V roce 2019 vyšla její prvotina cílená na ženské publikum – Typologie volů (CPress). V roce 2020 se zaměřila opět na ženy – tentokrát trochu mladší – pro které napsala zábavnou příručku TO: Všechno o menstruaci (Albatros). Její třetí kniha 21 kalhotek (CPress) vyšla 2021 a zatím posledním počinem je knížka pro holky Doris píše dopis (CPress) z roku 2023.
240312:30

BUBNY A RYTMY

Workshop pro děti
24. března 2024
12:30 - 14:00 80 minut
Bar Loutka
7-9 let
Zažij pod vedením bubenických průvodců ojedinělý hudební a plně interaktivní zážitek, při kterém vznikne díky improvizaci v daném okamžiku něco nového, svěžího, nečekaného. Zároveň nasaješ v bubenickém kruhu příval energie, která tě nabije nadšením, které spojuje bubeníky mezi sebou i se světem kolem nás. Můžeš si s sebou přinést své oblíbené bicí nástroje, jako třeba kuchyňské vařečky, plechovku naplněnou nevařenými fazolemi nebo rýží, případně píšťalku... Hodit se bude vše! Jan Hrovatitsch hraje na bicí nástroje od čtyř let. Prošel si základním hudebním vzděláním na ZUŠ v Roudnici nad Labem, kde byl hned od prvního ročníku členem dechového orchestru mladých. Již s tímto tělesem cestoval po různých státech Evropy. Absolvoval Konzervatoř Jaroslava Ježka v Praze ve třídě profesora Miroslava Kympla a začal hrát v malých jazzových uskupeních a také ve školním Bigbandu Václava Kozla. S velkými bigbandovými tělesy spolupracuje dodnes. V letech 2003–2004 vystupoval jako Ringo Starr ve španělském projektu Beatles4ever na Kanárských ostrovech, následně účinkoval také v muzikálech na zaoceánských lodích, na kterých trávil vždy tři letní měsíce. Sedmnáct let působí jako hudebník a herec divadla Minor, sedmým rokem je ředitelem Základní umělecké školy ve Štětí. Ve Stavovském divadle hraje v inscenaci Oběd u Wittgensteina a v Národním divadle v pohádce Kráska a zvíře. Pavol Smolárik se narodil v roce 1981 v Bratislavě, tedy vlastně v Československu. Již od mala si rád neustále prozpěvoval a učil se básničky. To první mu zůstalo dodnes. V sedmi letech ho rodiče přihlásili na hodiny klavíru, ale pravidelně se z nich vracel nešťastný a po pár měsících toto angažmá ukončil. Poté následoval pokus s klasickou kytarou, ale dopadl obdobně. Poté pokus se sborovým zpěvem a opět marný. Pak ve 13 letech pokus č. 2 s kytarou a ten už dopadl o poznání lépe, k čemuž přispěla kapela Beatles a bratři Nedvědi. Pak začal navštěvovat divadelní kroužek, kde byl zaznamenán jistý talent. To vyústilo ve studium loutkového a alternativního herectví na pražské DAMU. Tam objevil kontrabas opřený o zeď a společně se dvěma spolužáky založili hudebně-divadelní skupinu Fekete Seretlek, která slaví 20. výročí. Spoluzakládal Divadlo LETÍ a skupinu Bica Loca Lab pod vedením Jiřího Adámka (Austerlitze). V roce 2023 spoluzaložil kapelu určenou zejména dětskému posluchači Rozbal to! S velkou radostí působí již mnoho let v představeních divadla Minor a hostoval i v mnoha jiných divadlech i nedivadlech (Dejvické divadlo, Národní divadlo, Městská divadla pražská, Studio Damúza, Forum PPV a jiné). Věnuje se také dabingu a reklamnímu „speakrování” a příležitostně působí v Českém rozhlase, České televizi nebo seriálech. Jako objev roku získal cenu festivalu Next Wave a nominaci na cenu Thálie za rok 2021.
240314:00

MY OLDIES BABY

Koncert
24. března 2024
14:00 - 14:45 45
Malá scéna
0-3 let (pro nejmenší)
Milí rodiče, nechte se společně se svými nejmenšími lapit v útulném prostředí Malé scény divadla Minor do oldies melodií v podání zpěvačky Kateřina Steinerové za kytarového doprovodu Martina Adamovského. Zavzpomínáme na hity z období twistu, rock’n’rollu i na klasické oldies hity 80. a 90.let. To vše propojí taneční prvky, takže nosítka všeho druhu jsou vítána. A pozor – povalování na dekách absolutně povoleno! Pokud si tedy deku nezapomenete vzít s sebou… Kateřina Steinerová je herečka, zpěvačka a tanečnice. V divadle Minor ji můžete vidět v pohádce Polní žínka Evelínka, působí také v Divadle Radka Brzobohatého v muzikálové parodii 50 odstínů! a v představení Freddie – concert show. Ve hře Zavřete oči, swing přichází… hraje svou nejoblíbenější dvojroli Adiny Mandlové a Lídy Baarové. Osm let hrála v muzikálech Divadla Kalich (Pomáda, Osmý světadíl, Krysař, Tajemství ad.). Se svou kapelou Her Swing Boys natočila album I love Peggy Lee, se kterým koncertuje nejen po České republice. Swingové tance učí ve svém tanečním studiu SWING ME BABY! Příležitostně ji lze také vidět v seriálech a ráda připravuje choreografie pro reklamy (např. Nescafé, Hašlerky, T-Mobile) i divadelní představení (EXPOp 1967, Swingujeme, rejdíme, Zpívání v dešti či Meda). Kateřina pochází z Ostravy, je hrdá Moravačka, i když v Praze se cítí jako doma už od studií na Konzervatoři Jaroslava Ježka. Martin Adamovský je absolvent oboru jazzová kytara na Konzervatoři Jaroslava Ježka v Praze. Žije v Plzni, kde spolupracuje s řadou místních hudebníků napříč žánry a působí též v Divadle Josefa Kajetána Tyla jako jeden z kytaristů v muzikálovém oddělení. Kromě hudby se živí coby provozní meteorolog Českého hydrometeorologického ústavu se speciálním zaměřením na bouřky a nebezpečné jevy s nimi spojené. Už téměř tři roky jej můžete také vídat jako „počasáře“ na obrazovkách CNN Prima News.
240315:00

CESTA DO PŘÍBĚHU

Workshop pro děti
24. března 2024
15:00 - 16:00 60 minut
Bar Loutka
7-9 let
Příběhy jsou všude! Jen se někdy trochu schovávají… Každý ale „ten pravý“ může najít, když bude chtít. Jistojistě se nějaký potuluje za devatero horami, anebo možná i blíž. Že by se schoval do obrázku namalovaného křídou na chodník? Nebo do ptačího zpěvu? A co když je pod kloboukem staré dámy, která venčí psa? Přijď na workshop a určitě objevíš příběh, který bude jen tvůj. Psst – vyzkoušíš si tu cvičení a hry, které pomáhají i profesionálním vypravěčům při tvorbě nového příběhu… Storytelling je po světě známá a oblíbená divadelní disciplína, která učí, jak v sobě objevit vypravěče, jak ho dále pěstovat, jak příběh vytvořit a potom ho též sdílet s publikem. Vedle fantazie využívá mnoha druhů cvičení i her a bez použití kostýmů či rekvizit umožňuje posluchačům plně zapojit vlastní představivost. Je to svým způsobem druh aktivní zábavy, při které účastník zapojuje vlastní myšlenky, zkušenosti a představy. A je to také svébytná autorská metoda, jež tvoří alternativu k divadlu a má velice blízko ke stand-up comedy nebo slam poetry. Zároveň funguje jako vzdělávací metoda nebo prostředek, jak se dozvědět víc o sobě. Storytelling CZ pořádá workshopy pro pedagogy, knihovníky, rodiny s dětmi a všechny, kdo chtějí trénovat dovednost vyprávět. Je to s ní totiž stejné jako s hrou na nástroj – taky se musí cvičit.
240315:30

MEZI SVĚTY

Koncert
24. března 2024
15:30 - 16:30 60 minut
Velký sál
4-6 let, 7-9 let, 10+
Hudba nezná hranice díky ní se můžeme během chvilky rozutéct nebo rozletět do různých světových stran, a přitom neopustit pohodlnou „minorskou“ sedačku. Výprava začíná a dopravní prostředek nechť si každý vybere ve své bujné fantasii. , Koncert skvělých muzikantů formace basisty a skladatele Tomáše Lišky Inivisible World, která sklízí poklony po celém světě, vás pozve na cestu z Čech přes Balkán až do Turecka. Nečekejte ale žádné lidovky, ale originální fúze autorské hudby, jazzu a world music. Hudební výpravu zpestří působivé projekce a live VJingu Lindy Arbanové. Kontrabas: Tomáš Liška Akordeon: Nikola Zarić Housle: Efe Turumtay Bicí & perkuse: Kamil Slezák VJ & video projekce: Linda Arbanová Tomáš Liška je mezinárodně vyhledávaný basista a skladatel. Jeho žánrový rozsah je široký. Od projektů kombinujících world music, jazz a elektroniku přes více než dvanáct let trvající spolupráci s Robertem Křesťanem a skupinou Druhá tráva až po působení v kapelách Beaty Hlavenkové, Lenky Dusilové, Luboše Maliny nebo Michala Nejtka. Nikola Zarić, mladý bosensko-srbský virtuóz na akordeon, absolvoval Vídeňskou akademii a získal ceny na několika významných soutěžích. V současnosti žije ve Vídni a kromě výuky na hudební akademii koncertuje po celé Evropě. Efe Turumtay pochází z Istanbulu, kde vystudoval hru na housle na klasické i tradiční konzervatoři. Ve svých projektech se věnuje hledání osobitého zvuku a hry, která kombinuje západní techniku i čtvrttónový arabský melodický systém. V současnosti žije ve Vídni. Kamil Slezák absolvoval Janáčkovu konzervatoře v Ostravě a souběžně pod vedením profesora Fritze Ozmeca obor Jazz & Pop na Universität für Musik und Darstellende Kunst ve Vídni. Od roku 2007 působí jako pedagog na Janáčkově akademii múzických umění v Brně. Vystupuje s nejlepšími tělesy naší jazzové scény, od roku 2016 tvoří jeden z pilířů Robert Balzar Tria. Linda Arbanová se věnuje zejména tvorbě a editaci videí a VJingu. Je součástí kapel Zvíře jménem Podzim, Kittchen, Zabelov Group a Jakub König a Hvězdy, pro které vytváří koncertní projekce, klipy a videa. Kromě toho spolupracuje například s Marií Puttnerovou, Lenkou Dusilovou nebo Druhou trávou Roberta Křesťana. Kromě animací pro hudební projekty vytváří také projekce pro divadelní představení, například pro Baletky od autorky Miřenky Čechové.
240315:30

MY OLDIES BABY

Koncert
24. března 2024
15:30 - 16:15 45 minut
Malá scéna
4-6 let
Užijte si oldies melodie a trsání v rytmu twistu, rock’n’rollu i oblíbených hitů 80. a 90. let se svými předškoláčky v útulném prostředí Malé scény divadla Minor. S Kateřinou Steinerovou doprovázenou na kytaru Martinem Adamovským si můžete v průběhu koncertu i zatančit. Chuť vyzkoušet si taneční kroky oldies diskoték je více než vítána! Kateřina Steinerová je herečka, zpěvačka a tanečnice. V divadle Minor ji můžete vidět v pohádce Polní žínka Evelínka, působí také v Divadle Radka Brzobohatého v muzikálové parodii 50 odstínů! a v představení Freddie – concert show. Ve hře Zavřete oči, swing přichází… hraje svou nejoblíbenější dvojroli Adiny Mandlové a Lídy Baarové. Osm let hrála v muzikálech Divadla Kalich (Pomáda, Osmý světadíl, Krysař, Tajemství ad.). Se svou kapelou Her Swing Boys natočila album I love Peggy Lee, se kterým koncertuje nejen po České republice. Swingové tance učí ve svém tanečním studiu SWING ME BABY! Příležitostně ji lze také vidět v seriálech a ráda připravuje choreografie pro reklamy (např. Nescafé, Hašlerky, T-Mobile) i divadelní představení (EXPOp 1967, Swingujeme, rejdíme, Zpívání v dešti či Meda). Kateřina pochází z Ostravy, je hrdá Moravačka, i když v Praze se cítí jako doma už od studií na Konzervatoři Jaroslava Ježka. Martin Adamovský je absolvent oboru jazzová kytara na Konzervatoři Jaroslava Ježka v Praze. Žije v Plzni, kde spolupracuje s řadou místních hudebníků napříč žánry a působí též v Divadle Josefa Kajetána Tyla jako jeden z kytaristů v muzikálovém oddělení. Kromě hudby se živí coby provozní meteorolog Českého hydrometeorologického ústavu se speciálním zaměřením na bouřky a nebezpečné jevy s nimi spojené. Už téměř tři roky jej můžete také vídat jako „počasáře“ na obrazovkách CNN Prima News.
240318:00

ENDRU – HUDEBNÍ JÍZDA

Koncert
24. března 2024
18:00 - 19:00 60 minut
Velký sál
4-6 let, 7-9 let, 10+
Hravost. Imaginace. Gejzír energie. Ztišení. Improvizace. To všechno a ještě víc tvoří hudební vesmír tandemu Endru a JeN Hovorka. Těšte se na hru s hlasem a loopy, nad kterými vám zůstane rozum stát. A bez pochyby se budete taky smát. Vyhledávaný a originální hudební tvůrce Endru má výjimečný dar komunikace s dětským světem, zároveň se jakoby mimochodem dozvíte, jak funguje beatbox. Ondřej Havlík aka Endru je zpěvák, vokální producent, vicemistr světa v loopingu a v beatboxu a také ryzí improvizátor. už jako malý hoch vzhledem ke své hyperaktivitě neustále vydával zvuky a tóny v rytmických sekvencích. I přes veskrze humorné narážky své matky „Ondro, netikej!“ a vystudování činoherního herectví na JAMU tikat vytrval a v prozpěvování, tlučhubectví a hudebním samovzdělávání pokračoval i při škole. Jamy (není myšleno zavařené ovoce v podobě marmelády) s ostatními muzikanty (později i členy Makomako) se mu staly denní bagetou. Netrvalo dlouho a vyrostl z něho ryzí hudební improvizátor a věčný hledač smyček i všech možných přesmyček, vokální virtuóz a majitel mnoha cen a póz – Mistr světa v loopingu a několikanásobný mistr ČR v beatboxu, krabičkový a rytmický mág a především spokojený chlapec – Ondřej „Endru“ Havlík. JeN Hovorka je MC, beatboxer, klávesista, producent a spoluzakladatel jazz-hiphopové formace Private Collective a člen skupiny Prago Union. Spolupracoval s mnoha umělci na české a slovenské hudební scéně a vytváří hudbu pro řadu divadelních projektů. Společně v duu přinášejí improvizovanou hudbu, která plachtí napříč žánry a je vždy postavena na beatboxových a loopovaných groovech. Energické vystoupení obou umělců v sobě zahrnuje vlivy hiphopu, nu-soulu, latina, jazzu, housu i world music. Jak Endru a JeN Hovorka říkají, jejich hudba je „zrozena k poslechu, meditaci i hubnoucí taneční kůře“.