PIŠLICKÉ PŘÍBĚHY
koncert 60 min.  |  autorský projekt Beaty Hlavenkové  |  podle knihy Filipa Rychlebského  |  

čte Ivan Trojan, zpívají Lenka Dusilová, Beata Hlavenková, Milan Cais a Petr Ostrouchov

Kniha Pišlické příběhy Filipa Rychlebského „pro čtenáře od 3 do 99 let“ se pomalu, ale jistě zapisuje na seznam knih patřících do zlatého fondu dětské literatury. Její scénická adaptace s hudbou pianistky a skladatelky Beaty Hlavenkové měla na Strunách dětem kdysi premiéru a na Velké scéně se už jaksi zabydlela… Prožijte s partou pišliků skvělá dobrodružství, která se stala i nestala – ve světě, kde se „jako dějí“ prapodivné věci…

Čtení: Ivan Trojan, klávesy a zpěv: Beata Hlavenková, banjo a zpěv: Petr Ostrouchov, perkuse a zpěv: Milan Cais, ukulele a zpěv: Lenka Dusilová, kontrabas: Tomáš Liška, bicí: Jiří Slavíček, harfa: Hedvika Mousa Bacha, animace: Zdeňka Morávková

cena: 180 / dítě, 280 / dospělý

věk: 4-6 / 7-9 / 10+

„Tak tuhle knížku mám fakt rád. Je to taková jakoby pišlická kronika – vypráví, jak nás tatínek dal Jáchymovi, jak ten nás potom pojmenoval a různě ozdobil. Píše se v ní, jak jsme se s Líkasem vyprali v pračce, jak jsme si udělali vrtulník z hodin a jak jsme se saunovali v troubě. Jéje, my jsme už prožili věcí! A co teprve, když jsme ve formuli ujížděli před Prdlefucem!“ Váš pišlik Jalda J

Beata Hlavenková, pianistka, skladatelka, aranžérka a producentka, absolvovala Janáčkovu konzervatoř v Ostravě a University of Massachusetts. Patří k nejvyhledávanějším a žánrově svobodným hudebníkům. V roce 2005 zahájila velmi plodnou spolupráci s Lenkou Dusilovou, s níž se coby interpret a spoluautor hudby a aranžmá podílí na vzniku a životě dvou originálních hudebních projektů oceněných výroční cenou Anděl: Eternal Seekers a Baromantika. Od roku 2009 vydává svá alba na značce Animal Music; její autorské album Theodoros vydané v roce 2013 bylo oceněno cenou Anděl v žánrové jazzové kategorii. Nominací na tuto cenu se pyšní též album Scintilla (2015) i její první sólové album Joy For Joel (2009). Zatím posledním Beatiným albem je Bethlehem – koledy „přetavené“ do originální podoby. Mezi její nedávné aktivity patří i vytvoření hudby pro dvě představení VerTeDance (Flow a Void). V roce 2018 složila hudbu k dvoudílnému filmu Dukla 61 v režii Davida Ondříčka. Beata působí také jako hudební pedagog, např. v programu MenArt.

Petr Ostrouchov je hudební skladatel a producent, autor hudby k filmům, jako jsou Želary, Občanský průkaz, Klauni nebo filmová trilogie Zahradnictví (dosud získal šest nominací na cenu Český lev), a někdejší člen skupiny Sto zvířat. V roce 2007 založil nyní již prestižní vydavatelství Animal Music zaměřené na jazzovou a alternativní hudbu, v němž dosud vydal 75 alb; tituly Animal Music získávají nepřetržitě od roku 2007 cenu Anděl v kategorii jazzové album roku. Pracuje též v advokacii, kde se zaměřuje zejména na právo filmového a hudebního průmyslu.

Ivan Trojan se stal vůdčí hereckou osobností Dejvického divadla, jehož celkový herecký projev nemá daleko k filmovému herectví a stal se svébytným fenoménem. Patří k nejlepším a nejvytíženějším českým hercům současnosti (též v televizi a v rozhlase), jehož civilní projev s nádechem jemné komiky je tak věrohodný, že se divák s jeho postavou dokáže snadno ztotožnit. Z dlouhé řady filmů jmenujme např. Želary, Díra u Hanušovic, Samotáři, Jedna ruka netleská, Příběhy obyčejného šílenství, Karamazovi, Mazaný Filip, Hořící keř či Anděl páně 1 a 2. K nezapomenutelným divadelním rolím patří hlavní postavy ve hrách Teremin, Oblomov, Revizor či Černá díra.

Milan Cais je český bubeník a zpěvák skupiny Tata Bojs, známý také jako sochař a výtvarník – jeho instalace byly například vystaveny v českém pavilonu na světové výstavě v japonském Aiči. Ilustroval také knihu Nanobook svého dlouholetého kamaráda Mardoši, která získala ocenění ministra kultury jako 3. nejlepší kniha roku.

Lenka Dusilová, šestinásobná držitelka výročních hudebních cen Anděl, není zvyklá stagnovat a opakovat se. Stal se z ní mimořádný úkaz české hudební scény, z pozice rockové a popové hvězdy putuje k osobnímu vyjádření, jež svobodně přijímá impulzy z nejrůznějších stylů a mimohudebních zážitků. V šestnácti letech se stala ústřední tváří pražské rockové skupiny Sluníčko. Poté následovala spolupráce s populární Lucií, s Davidem Kollerem pak i v příbuzné kapele Pusa. Během své kariéry spolupracovala na mnoha projektech a vydala několik CD. V současné době vystupuje převážně sólově nebo občasně s projektem Baromantika.

Tomáš Liška studoval kontrabas na Konzervatoři Jaroslava Ježka v Praze, v současné době dokončuje magisterské studium na prestižní berlínské univerzitě Jazz Institut Berlin pod vedením renomovaných amerických hráčů a pedagogů Grega Cohena a Johna Hollenbecka. Vystupuje na jazzových festivalech a v koncertních sálech po celé Evropě, Spojených státech, Latinské Americe i Africe. Mezi jeho klíčové spolupracovníky patří David Dorůžka, Steve Walsh, Luboš Malina, Druhá tráva, Beata Hlavenková, Cyrille Oswald, Lenka Dusilová či Mark Aanderud. Liškovo debutové sólové album Invisible World (2009, Animal Music) obdrželo cenu Tais Awards 2009 a stejně jako následující alba (Milokraj, Bercheros Odyssey, Fragile Bliss a Invisible Faces) nominaci na cenu Anděl.

Jiří Slavíček vystudoval ostravskou konzervatoř, v roce 1992 začal působit v Praze ve skupině The Four, s níž také zvítězil v soutěži Mezinárodního jazzového festivalu v Karlových Varech. Od té doby působil v různých seskupeních, s nimiž také realizoval řadu nahrávek. Spolupracoval s celou řadou skvělých českých i zahraničních muzikantů, například s Robertem Balzarem a jeho triem, Davidem Dorůžkou, Ondřejem Rumlem, Yvonne Sanchez, Matejem Benkem, Danem Bártou a jeho Illustratosphere, Kubou Stankiewiczem, Craigem Handym nebo Artem Farmerem. Slavíček působí též jako pedagog na pražské HAMU (bicí nástroje na jazzovém oddělení).

Hedvika Mousa Bacha absolvovala Pražskou konzervatoř a HAMU ve třídě doc. Jany Bouškové. Zúčastnila se též řady mistrovských kurzů světoznámých harfistek (Isabelle Perrin, Maria Christina Cleary či Isabelle Moretti) a stáže na lausannské Haute École de Musique u Chantal Mathieu. Věnuje se komorní i sólové dráze a koncertuje po celé Evropě. Na své první album Beau Soir (2014, společně s houslistkou Monikou Urbanovou) nahrála skladby francouzských mistrů impresionismu a romantismu, je však zároveň vyhledávanou interpretkou soudobé hudby a řadu skladeb současných skladatelů (mj. Martina Smolky či Michala Müllera) uvedla v premiéře. Nedílnou součástí jejích aktivit je i orchestrální a pedagogická činnost.

 

Březen 30 @ 10:30

10:30

VSTUPENKY