FLOEX ENSEMBLE A ROBOT JOSEF
Bez omezení
Hudba ze soundtracků k legendárním počítačovým hrám Machinarium, Papetura či Samorost 3 a ochutnávka z dalších autorských skladeb z dílny klarinetisty Tomáše Dvořáka aka Floex zazní v obsazení pro housle, violu, cello, klarinet, basklarinet, vibrafon i elektroniku. Koncert se neobejde bez oblíbeného robůtka alias bubeníka Josefa, který bubnuje jako o život, třebaže je vytištěný na 3D tiskárně...
Klarinet, elektronika: Tomáš Dvořák; basklarinet: Jiří Javůrek; vibrafon: Jakub Tengler; housle: Chikako Král Tomita; viola: Anežka Jiráčková; violoncello: Judita Škodová
Klarinetista, skladatel, producent a multimediální umělec FLOEX (vlastním jménem Tomáš Dvořák) ve své tvorbě propojuje elektronickou a akustickou hudbu do svébytné atmosférické podoby. Vedle skládání hudby rád experimentuje nad rámec lineárních hudebních scénářů, vytváří interaktivní multimediální projekty nebo hudbu do her. Na koncertě pro Struny dětem Floex vystoupí se svou kapelou a oblíbeným bubnujícím robotem Josefem. Ten je od roku 2019, kdy bylo vydáno album Machinarium Remixed oslavující 10 let od vydání kultovní hry Machinarium (Amanita Design), již nepostradatelnou součástí týmu.
Floexova první autorská alba Pocustone (2001), Zorya (2011) a Gone – EP (2013) získaly několik prestižních ocenění (tři ceny Anděl, nominace na evropské ceny Qwartz, nominace na Apollo a Vinyla Awards). Spolupráce s Tomem Hodgem, reprezentovaná deskou A Portrait Of John Doe (2018), se stala unikátním počinem, ve kterém se klasická hudba a avantgardní elektronika míchá do jedinečného organického universa. Album vyšlo u prestižního britského vydavatelství Mercury KX (Decca Classics) a byla oceněna Andělem v kategorii alternativní hudby.
Tomáš Dvořák aka Floex je také autorem soundtracků pro hry Samorost II a III a kultovní Machinarium, jimiž se zapsal do mezinárodního povědomí. Vytvořil též řadu unikátních interaktivních instalací a performancí (RBB, Křižovatka, Živá partitura). Společně s Danem Gregorem aka Initi vytvořil instalaci Archifon, ve které návštěvníci pomocí laserových ukazovátek interagují s různými architektonickými elementy a hrají na architekturu jako na obří hudební nástroj. Tato instalace byla prezentovaná mj. na festivalech Ars Electronica (Linec), Nuit Blanche (Brusel) nebo Sonica (Glasgow). Mezi jeho posledními počiny jsou soundtracky k videohře Papetura a k celovečernímu politickému thrilleru Je Suis Karl (2022).